ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

معاملات فردایی طلا وسکه ممنوع شد/ بازداشت 2 متهم بزرگ ارزی /اختیارات ویژه ارزی سران قوا به بانک مرکزی/

24 خرداد 1401
معاملات فردایی طلا وسکه ممنوع شد/ بازداشت 2 متهم بزرگ ارزی /اختیارات ویژه ارزی سران قوا به بانک مرکزی/

به گزارش بانک اول خبرهای رسیده بیانگر آن است که با مجوز سران قوا در جلسه شب گذشته، اختیارات بانک مرکزی در بازار ارز افزایش یافته و این بانک مجاز است به صورت نامحدود در بازار مداخله کند.

علی صالح آبادی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود اختیارات ویژه ارزی به بانک مرکزی داده می شود. برهمین اساس نیز شب گذشته به منظور کمک به بانک مرکزی در اجرای مصوبات جدید ارزی، تعدادی از صراف‌های منتخب در ساختان بانک مرکزی با مدیران ارزی این بانک جلسه داشتند.

از دیگر خبرهای مهم "ممنوعیت معاملات فردایی طلا" است، آنهم زمانی که بازار طلا و سکه در روزهای اخیر با نوسان زیادی همراه بوده و رکورد‌های بالایی را به ثبت رسانده است.

 

وی تاکید کرد: با این مصوبه، معامله گران در بازار فردایی طلا به جرم اخلال در نظام اقتصادی، تحت پیگرد قرار می گیرند. 

* بازداشت 2 تن از دلالان بزرگ ارزی 

این منبع آگاه همچنین بیان کرد: صبح امروز دو نفر از دلال های بزرگ طلا و ارز که نام اختصاری یکی از آنها م. ش است به اتهام معاملات غیرقانونی و گسترده طلا و ارز بازداشت شدند./تسنیم

اخبار مرتبط
هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۴۴ (دو هزار و سیصد و چهل و چهار) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۶ درصدی داشته است.
اکثراقتصاددانان مورد نظر رویترز اظهار کردند که فدرال رزرو احتمالا دو بار در سال جاری، از ماه سپتامبر، نرخ بهره اصلی خود را کاهش خواهد داد. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.
هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران در مقایسه با روز گذشته ۵ هزار تومان کاهش قیمت داشت و به سه میلیون و ۳۴۵ هزار تومان رسید. بهای هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۴۷ دلار رسید که نسبت به آخرین روز کاری گذشته هفته میلادی (جمعه) ۱۳ دلار افت را تجربه کرده است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای اعلام کرد که ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت صرفا شامل وارادات، صادرات و تولیدکنندگان طلا از معادن می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها