ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

اوضاع بازار ارز پس از مداخله بانک مرکزی

24 خرداد 1401
اوضاع بازار ارز پس از مداخله بانک مرکزی

به گزارش بانک اول بانک مرکزی از اواخر هفته گذشته به صورت مستقیم وارد بازار ارز شد و بدین منظور، زمان معاملات بازار متشکل ارز ایران از امروز (دوشنبه ۱۶ خرداد) تا پنجشنبه (۱۹ خرداد) تا ساعت ۱۸ افزایش یافت.

فعالان بازار ارز، این اقدام را در تعادل بازار ارز و افزایش فروشندگان در این بازار تاثیرگذار دانستند.

در این زمینه، مشاهدات میدانی از وضعیت امروز بازار ارز حاکی از آن است که فروشندگان ارز در بازار غیررسمی افزایش یافته است و به اذعان فعالان این بازار طی امروز بیشتر تقاضاها برای فروش ارز بوده است تا خرید ارز. البته، در مقابل برخی از صرافی‌ها که ارز مسافرتی به متقاضیان داده می‌شود، صف‌هایی برای دریافت ارز مسافرتی شکل گرفته است.

از نظر وضعیت قیمت‌ها نیز بعضی از فعالان بازار ارز معتقدند که روند قیمت‌ها کاهشی خواهد بود و بعضی دیگر می‌گویند، نمی‌توان با قطعیت از آینده بازار ارز و قیمت‌ها صحبت کرد.

این در حالی است که نرخ فروش دلار در صرافی‌ها تقریبا ۲۶ هزار تومان و در بازار غیررسمی نیز ۳۱ هزار تومان است. به عبارت دیگر، فاصله نرخ دلار در صرافی‌ها و بازار آزاد تقریبا به ۴ تا ۵ هزار تومان و در این محدوده در نوسان است./ایسنا

اخبار مرتبط
در ضمن، اختصاص ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از معیشت مردم و در سقف منابع آن انجام شده و این سیاست از سوی مجلس شورای اسلامی با اختصاص حدود ۶/۱۳ میلیارد یورو در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مورد تأیید قرار گرفته‌است.
سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.
در حال حاضر دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند در روزهای آینده امکان ریزش دلار تا ۵۸ هزارتومان هم وجود دارد. بر همین اساس، فعالان بازار وارد فاز احتیاطی شده‌اند و خرید دلار به نوعی متوقف شده است.
بازار امروز شاهد شیب نزولی قیمت طلا و سکه در جریان معاملات است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها