دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

وال‌ها چگونه بیت کوین را در کف قیمت می‌خرند؟

24 خرداد 1401
وال‌ها چگونه بیت کوین را در کف قیمت می‌خرند؟

اقداماتی که نهنگ‌های کریپتو برای خرید ارز دیجیتال انجام می‌دهند، توسط سرمایه گذاران به دقت زیر نظر گرفته می‌شود. گفتن اینکه آیا آن‌ها عمداً برای دستکاری قیمت‌ها عمل می‌کنند یا نه، دشوار است اما می‌توانند قیمت‌ها را افزایش یا کاهش دهند.

نهنگ‌های بیت کوین چه کسانی هستند؟

این اصطلاح به افراد یا نهادهایی اطلاق می‌شود که بیشترین تعداد بیت کوین را دارند یا احتکار می‌کنند. نهنگ بیت کوین یک آدرس کیف پول است که بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین در آن وجود دارد. از سوی دیگر، افرادی که مقادیر زیادی ارزهای دیجیتال دیگر را در اختیار دارند، «نهنگ‌های ارز دیجیتال» نامیده می‌شوند.

 

ایرانیکارت

نهنگ‌های بیت کوین چگونه معامله می‌کنند؟

نهنگ‌ها اغلب به‌طور مصنوعی قیمت توکن‌ها را با دادن سفارش‌های خرید بزرگ افزایش می‌دهند. با این کار مردم را ترغیب به خرید می‌کنند و قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش دهند. از آنجایی که نهنگ‌ها مقادیر زیادی از بیت کوین را در اختیار دارند، به اندازه کافی قدرتمند می‌شوند تا بتوانند ارزش‌گذاری بیت کوین را دستکاری کنند. حرکت نهنگ یک سیگنال ساده است که بسته به اندازه، بزرگی، منبع و مقصد تراکنش می‌تواند تأثیر عظیمی بر قیمت یک ارز دیجیتال داشته باشد.

نهنگ‌ها معمولاً سفارش‌های فروش سنگین را در دفتر سفارشات صرافی، پایین‌تر از سایر موقعیت‌های فروش می‌گذارند و نوساناتی ایجاد می‌کنند که به دنبال آن قیمت‌ها کاهش می‌یابد و باعث واکنش زنجیره‌ای کاربران می‌شود. زمانی که نهنگ‌ها سفارش‌های فروش سنگین خود را از بازار خارج می‌کنند یا اینکه فروش وحشتناکی ایجاد می‌کنند تا قیمت را به جایی که می‌خواهند برسانند، به این تاکتیک اغلب «sell wall» می‌گویند.

«sell wall» معکوس نیز تاکتیکی است که توسط نهنگ‌ها استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، سطوح غیر واقعی ارزها را با قیمت‌های بالاتر خریداری می‌کنند تا به طور مصنوعی قیمت خرید ارز دیجیتال مشخصی را افزایش دهند که پیشنهاد دهندگان را مجبور می‌کند قیمت پیشنهادات خود را افزایش دهند. بنابراین سفارش‌های فروش، سفارش‌های خرید آن‌ها را پر می‌کنند. اگر نهنگ‌ها این روش را به درستی اجرا کنند و مقادیر بسیار زیادی سرمایه را به کار گیرند، سرمایه گذاران خرده کوچکتر گرفتار FOMO (ترس از دست دادن) می‌شوند.

 

ایرانیکارت

چه زمانی برای خرید بیت کوین مناسب است؟

یک استراتژی ساده و ایده آل وجود دارد. در کف قیمت بخرید و در سقف قیمت بفروشید. هرچند که گفتن این کار آسان‌تر از انجام دادن آن است. با این حال در زمان‌هایی مانند وضعیت حال حاضر بیت کوین که نزول بیش از ۵۰٪ را تجربه کرده، هر کاهش قیمت آن فرصتی برای خرید بیت کوین است. بازار ارز دیجیتال مانند هر بازار دیگری در پی افزایش قیمت ها، اصلاح قیمت‌هایی نیز تجربه می‌کند. در این وضعیت تنها سرمایه گذاران با تجربه از فرصت‌ها استفاده می‌کنند.

یک روش دیگر این است که در ریزش‌های بازار با استفاده از استراتژی DCA (خرید پله پله) با خرید بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید. نکته قابل توجه این است که در ایرانیکارت می‌توانید بدون پرداخت کارمزد به پلتفرم ایرانیکارت، به معامله بیت کوین بپردازید. خرید و فروش بیت کوین در ایرانیکارت نیازمند احراز هویت است که با تایید آنی صورت می‌گیرد. در نهایت اگر می‌خواهید بیت‌کوین بخرید، موارد زیر را نیز رعایت کنید.

• مشخص کنید که چقدر می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید. این بستگی به موقعیت خود، میزان تحمل ریسک و استراتژی سرمایه‌گذاری شما دارد.

• تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید بیت کوین خود را بخرید. ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن مانند ایرانیکارت است.

• اگر می‌خواهید کنترل بیشتری روی سرمایه خود داشته باشید، از کیف پول دیجیتالی استفاده کنید. نگه داشتن سرمایه برای بلندمدت در ولت‌های ارز دیجیتال اغلب منطقی است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها