دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

نرخ کمیسیون مشاوران املاک کشور تغییر کرد

30 مرداد 1401
نرخ کمیسیون مشاوران املاک کشور تغییر کرد

به گزارش بانک اول اثر گذاری کمیسیون های املاک در بازار اجاره و خرید وفروش مسکن باعث شد که دولت امروز به فکر تغییر  در شیوه نرخ گذاری املاک بيفتد.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی طرحی در قالب تغییر نرخ گذاری املاک متناسب با ارزش واقعی ملک در حوزه بازار و اجاره ارائه کنند.

این پیشنهاد، امروز در هیئت دولت به تصویب رسید به طوری که اعلام شده نحوه محاسبه نرخ خدمات مشاوران املاک که پیش از این براساس درصدی از قیمت معامله بود< تغییر کرده و هم اکنون طبق مصوبه هیئت دولت این نرخ تغییر کرده و نرخ کمیسیون بر اساس درصدی از ارزش معاملات املاک در خرید و فروش و براساس ارزش مالیاتی آن محاسبه می شود که براساس آن شاهد تغییر چشم گیر قيمت مسکن خواهیم بود.

آقای بهادری جهرمی سخنگوی دولت اعلام کرد: حق‌الزحمه مشاوران املاک تاکنون درصدی از نساب معامله بود که در آیین نامه جدید پیش‌بینی شد در این حوزه درصدی از ارزش معاملاتی مطابق قانون مالیات (که به صورت سالانه توسط وزارت اقتصاد اعلام می‌شود) به عنوان مبلغ حق‌الزحمه مشاوران املاک در نظر گرفته شود.

برای کنترل بازار اجاره مسکن هم برای موجرانی که همراهی بیشتری داشته باشند مشوق های مالیاتی و همچنین ارائه تسهیلات برای تولید مسکن در دستور کار دولت خواهد بود./باشگاه خبرنگاران

 

اخبار مرتبط
محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای موضوع تمدید بخشودگی جرایم مالیاتی و تمدید مهلت ارسال اظهارنامه سه‌ماهه دوره چهارم سال ۱۴۰۲ مالیات ارزش افزوده تا ۱۴۰۲/۰۲/۲۲ را ابلاغ کرد. همچنین طبق این بخشنامه مهلت ارسال معاملات فصلی تا ۱۴۰۲/۰۲/۲۶ نیز تمدید شد.
اگر رتبه اعتبارسنجی گرفته‌اید و رتبه شما پایین است یا رتبه اعتبارسنجی شما صفر است و از خود می‌پرسید چرا رتبه اعتبارسنجی کم میشود؟ این مطلب را مطالعه کنید
تمام شهرهای چین در فهرست ۲۰ شهر برتر بین سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴، بخشی از میلیاردرهای خود را از دست داده اند. شهرهای هند پیشتاز هستند و دهلی نو (۶+) و بمبئی (+۳) بیشترین صعود را داشته اند. در سطح کشور، چین و ایالات متحده با هم ترکیب می شوند و نیمی از شهرهای برتر را به خود اختصاص می دهند. آنها همچنین حدود نیمی از جمعیت ۳,۲۰۰ میلیاردر جهان را در خود جای داده اند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هر نوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات