دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

خطرفروپاشی مالی در بازارهای جهانی

24 خرداد 1401
خطرفروپاشی مالی در بازارهای جهانی

به گزارش بانک اول به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جیم راجرز تحلیلگر برجسته اقتصادی در سخنانی تاکید کرد: گرچه ترامپ تهدید به نابودی کامل کره شمالی کرده است و آمریکا با طوفان های سهمگینی روبرو شده و زلزله مکزیک نیز صدها نفر را به کام مرگ کشانده ولی هنوز بدترین فاجعه در راه است.
بر اساس این گزارش راجرز در ادامه تصریخ کرد: تحولات هفته گذشته، پایان جهان نبوده است چرا که بازار هنوز منتظر رویدادهای به مراتب مهمتری است. پیش بینی من این است که دوران رشد و رونق اقتصادی جهان که در ماه های گذشته آغاز شده، عاقبت و پایان بدی خواهد داشت. بحران مالی بعدی به مراتب بدتر از بحران های قبلی خواهد بود. به نظر من فروپاشی مالی جهان خیلی زودتر از انتظارات و پیش بینی های کارشناسان اقتصادی رقم خواهد خورد. پیش بینی من این است که بحران مالی جهان از اواخر امسال یا اوایل سال آینده آغاز خواهد شد و این بدترین بحران مالی در زمان حیات و زندگی من خواهد بود.
راجرز اظهار داشت: تنها بازماندگان از این بحران بزرگ مالی، سرمایه گذارانی خواهند بود که بدانند دقیقا چه کاری انجام دهند. سرمایه گذاران باید دارایی و ثروت خود را به بهترین نحو ممکن سرمایه گذاری کنند.
وی در پاسخ به سئوالی درباره خرید طلا در شرایط کنونی گفت: به نظر من قیمت طلا در بازارهای جهانی در شرایط کنونی بیشتر از سطح عادی است و من برای خرید طلا منتظر اصلاح قیمت خواهم بود. بی شک طلا یکی از بهترین سرمایه گذاری ها برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر ریسک های سیاسی و بحران های مالی و اقتصادی است.
وی افزود: به نظر من قیمت طلا می تواند به سطح 1000 دلار در هر اونس بازگردد و در چنین شرایطی بهترین فرصت برای خرید فراهم خواهد شد.
به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آتی تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار شاخص سهام و سخنرانی مقام های ارشد بانک های مرکزی اروپا آمریکا و کانادا قرار خواهد داشت.
به نوشته طلا، وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل مهمی برای قیمت طلا خواهد بود. تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی نیز می تواند بر قیمت طلا موثر باشد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: