جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

آخرین خبرها از بازار طلا و سکه/ کشتی‌آرای: قیمت‌ها هیجانی است

09 مهر 1401
آخرین خبرها از بازار طلا و سکه/ کشتی‌آرای: قیمت‌ها هیجانی است

به گزارش بانک اول محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: درحالی که قیمت جهانی طلا در هفته گذشته سیر نزولی داشت از روز پنج‌شنبه با تحولات سیاسی منطقه، قیمت اونس جهانی با افزایش همراه شد و با 17 دلار افزایش هفتگی به 1662 دلار در روز جاری رسید.

وی با بیان اینکه با توجه به بحث مذاکرات، قیمت ارز مجدداً از روز پنج‌شنبه صعودی شده و به کانال 32 هزار تومان افزایش یافته است، گفت: بنابراین با افزایش قیمت جهانی طلا و قیمت دلار در بازار داخلی، قیمت طلا و سکه امروز شنبه با افزایش همراه شده است.

به‌گفته کشتی‌آرای، قیمت سکه طرح قدیم با حدود 400 هزار تومان افزایش به 13 میلیون و 700 هزار تومان،  قیمت سکه طرح جدید با 350 هزار تومان افزایش به 14 میلیون و 850 هزار تومان، نیم‌سکه با 150 هزار تومان افزایش به 8 میلیون و 150 هزار تومان، ربع‌سکه نیز با 150 هزار تومان افزایش به 5 میلیون و 150 هزار تومان رسیده است.

 

وی با اعلام اینکه "هم‌اکنون قیمت سکه گرمی نیز 3 میلیون و 100 هزار تومان است"، گفت:  قیمت طلای آب‌شده با 100 هزار تومان افزایش به 5 میلیون و 920 هزار تومان، طلای 18عیار نیز از یک میلیون و 315 هزار تومان به یک میلیون و 367 هزار تومان رسیده است.

 

این فعال بازار طلا و جواهر تأکید کرد که افزایش قیمت‌ها و افزایش تقاضا در بازار باعث افزایش حباب سکه شده است؛ بر همین اساس نیز حباب سکه با 200 هزار تومان افزایش نسبت به پنج‌شنبه به یک میلیون و 650 هزار تومان رسیده است.

او با تأکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار هیجانی است، گفت: به‌نظر می‌رسد با تعطیلی بازار جهانی و قیمت ارز در بازار داخلی، قیمت طلا و سکه فعلاً در همین محدوده با نوساناتی همراه باشد./تسنیم

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات