پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

بازگشت سکه به کانال ۱۴ میلیون تومان

16 مهر 1401
بازگشت سکه به کانال ۱۴ میلیون تومان

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم، محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: تعدیل قیمت ارز و نرخ جهانی طلا در روز جاری باعث کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شده است.

این فعال بازار طلا و سکه البته تأکید کرد که به دلیل احیای مذاکرات و خبرهای سیاسی مثبت بازار طلا و ارز سیر نزولی را پیش گرفته و احتمالاً تا دوشنبه همین روال قیمتی در بازار ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش ۳۸ دلاری اونس طلا نسبت به هفته گذشته، گفت: قیمت سکه طرح قدیم امروز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۴ میلیون تومان، سکه طرح جدید نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهارآزادی با ۵۰ هزار تومان کاهش به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی با ۲۰ هزار تومان کاهش به  ۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسیده است.

این فعال بازار طلا و سکه همچنین تأکید کرد که همزمان با کاهش قیمت طلا و سکه در بازار، میزان حباب سکه نیز کاهش یافته و از حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. ضمن اینکه هر مثقال طلا نیز از ۶ میلیون تومان به ۵ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار از یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان به یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان کاهش یافته است.

کشتی آرای گفت: با کاهش قیمت ها در بازار از میزان معاملات نیز کاسته شده و خرید و فروش در بازار نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.

اخبار مرتبط
چند روز پیش خبر رسید که بالاخره با کوتاه آمدن نسبی دولت، طلافروش‌ها کمی راضی شده‌اند و احتمالا دعوای بزرگ دولت و این صنف بر سر ثبت موجودی طلای آنها فروکش کرده است اما هنوز هم هر خبری که مربوط به ماجرای طلا باشد، می‌تواند توجه‌ها را جلب کند، مانند خبری که دیروز درباره میزان مالیاتی که خریداران طلا باید بپردازند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات