دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

اعمال معافیت‏‌ها و مشوق‏‌های مالیاتی، به‌شرط اجرای ماده ۲۲ قانون پایانه‏‌های فروشگاهی

22 آبان 1402
اعمال معافیت‏‌ها و مشوق‏‌های مالیاتی، به‌شرط اجرای ماده ۲۲ قانون پایانه‏‌های فروشگاهی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ای، اعمال مشروط نرخ صفر، معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی به اجرای ماده ۲۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی را به اداره‌های کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش بانک اول  از سازمان امور مالیاتی، در بخشنامه «سید محمد هادی سبحانیان» آمده است: با توجه به اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و فراخوان اجرای این قانون از تاریخ یکم آبان ۱۴۰۱ برای شرکت‌‏های پذیرفته شده در بورس و فرابورس و از تاریخ یکم‌دی‌ماه ۱۴۰۱ برای شرکت‌‏های دولتی و دستگاه‏‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، پیرو بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۵۲ مورخ ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ مقرر می دارد:

۱- نظر به اینکه به موجب بندهای (ب) و (پ) ماده (۲۲) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان عدم عضویت در سامانه مودیان عدم استفاده از پایانه فروشگاهی، عدم استفاده از حافظه مالیاتی، استفاده از حافظه مالیاتی متعلق به سایر مودیان، واگذاری حافظه مالیاتی خود به دیگران و عدم اعلام شماره حساب یا حساب‏‌های بانکی واحد اقتصادی که گردش مالی واحد از طریق آن یا آنها انجام می شود به سازمان امور مالیاتی کشور، موجب محرومیت از اعمال معافیت‏های مالیاتی نرخ صفر و مشوق‌‏های موضوع قانون مالیات‏‌های مستقیم در همان سال مالی می شود، بر این اساس اداره‌های‌کل امور مالیاتی باید در رسیدگی به پرونده مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۱ مودیان یاد شده، ضمن بررسی دقیق موارد فوق در صورت احصای هر یک از شرایط مندرج در بندهای (ب) و (پ) ماده (۲۲) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان از اعمال معافیت‌‏های مالیاتی نرخ صفر و مشوق‏‌های موضوع قانون مالیات‏‌های مستقیم در سال مالی مورد رسیدگی مشروط بر این که بازه زمانی آغاز الزام آنها به اجرای قانون مزبور، قبل از انقضای پایان سال مالی دوره مالی مورد رسیدگی باشد، خودداری کنند.

۲- با عنایت به اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ فقط شرکت‌‏های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، شرکت‌‏های دولتی و دستگاه‌‏های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، برای ثبت نام و صدور صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان فراخوان شده اند، بر این اساس در مورد سایر مودیان تا زمانی که فراخوان نشده اند، صرف‌نظر از اینکه صورتحساب‏‌های خرید آنها از طریق سامانه مزبور و یا خارج از آن صادر شده باشد، در صورت احراز اعتبار صحت معامله از سوی سازمان معتبر شناخته شده و با رعایت مقررات ماده (۸) قانون مالیات برارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ مبنای محاسبه اعتبار مالیاتی برای ایشان خواهد بود.

۳- فهرست اشخاص موضوع بند (۱)، توسط مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به اداره‌های کل امور مالیاتی اعلام خواهد شد.

۴- بدیهی است در صورت تصویب لایحه تسهیل تکالیف مودیان در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مطابق آن اقدام خواهد شد./ایرنا

اخبار مرتبط
، فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را آسان، رایگان، غیرحضوری و تنها در چند دقیقه اعلام کرد و گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی " mojavez.ir " صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.
محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای موضوع تمدید بخشودگی جرایم مالیاتی و تمدید مهلت ارسال اظهارنامه سه‌ماهه دوره چهارم سال ۱۴۰۲ مالیات ارزش افزوده تا ۱۴۰۲/۰۲/۲۲ را ابلاغ کرد. همچنین طبق این بخشنامه مهلت ارسال معاملات فصلی تا ۱۴۰۲/۰۲/۲۶ نیز تمدید شد.
اگر رتبه اعتبارسنجی گرفته‌اید و رتبه شما پایین است یا رتبه اعتبارسنجی شما صفر است و از خود می‌پرسید چرا رتبه اعتبارسنجی کم میشود؟ این مطلب را مطالعه کنید
تمام شهرهای چین در فهرست ۲۰ شهر برتر بین سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴، بخشی از میلیاردرهای خود را از دست داده اند. شهرهای هند پیشتاز هستند و دهلی نو (۶+) و بمبئی (+۳) بیشترین صعود را داشته اند. در سطح کشور، چین و ایالات متحده با هم ترکیب می شوند و نیمی از شهرهای برتر را به خود اختصاص می دهند. آنها همچنین حدود نیمی از جمعیت ۳,۲۰۰ میلیاردر جهان را در خود جای داده اند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها