دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

سقوط شدید قیمت طلا و سکه در راه است

23 آبان 1402
 سقوط شدید قیمت طلا و سکه در راه است

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تشدید رکود تقاضا در بازار طلا احتمال کاهش بیشتر قیمت ها با توجه به شرایط کنونی با محتمل عنوان کرد.

قیمت طلا  در دو هفته اخیر تحت تاثیر جنگ حماس و اسرائیل و اخبار سیاسی منتشر شده قرار گرفته است. قیمت طلا از شروع سال جاری کاهشی شد. در نیمه اول سال جاری قیمت طلا حدود 350 هزار تومان ارزان شد که این رقم تاریخی و غیر قابل منتظره بود. قیمت طلا حالا در روند افزایشی قرار گرفته و این نگرانی به وجود آمده که در پنج ماه باقیمانده از سال به یکباره فنر آن در رود و مانند سال قبل با رشد قابل ملاحظه ای همراه شود. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تشدید رکود تقاضا در بازار طلا احتمال کاهش بیشتر قیمت ها با توجه به شرایط کنونی با محتمل عنوان کرد.

نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آخربن وضعیت بازار طلا و سکه به اقتصاد آنلاین گفت: با کاهش قیمت در بازهای جهانی روند افت قیمت در بازار داخلی نیز ادامه داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۷ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

وی اضافه کرد: همچنین قیمت سکه ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۰ هزار تومان، ربع سکه نیز ۵۰ هزار تومان کاهش یافت اما قیمت سکه یک گرمی بانک مرکزی بدون تغییر بود.

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران حباب سکه بدون تغییر نسبت به هفته گذشته همچنان ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

بذرافشان با بیان اینکه روند کاهش تقاضا همچنان ادامه دار است، اظهار داشت: هیچ تقاضایی در بازار وجود ندارد اما بازار التهاب نیز ندارد، کاهش قیمت انس جهانی و کاهش نرخ ارز و نبود تقاضا باعث شده کاهش تشدید کاهش قیمت ها شده است.

وی تصریح کرد: شرایط صنعت طلا خوب نیست در هفته اخیر های رکود ادامه دار شده است باید ببینیم در روزهای آینده سمت و سوی بازار جهانی به چه سمتی حرکت می کند اما به نظر نمی‌رسد تغییرات خاصی داشته باشیم و احتمال نوسان کاهشی بیشتر است.

 رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه بازار به شدت در رکود است؛ خاطرنشان کرد: امسال در ماه رمضان، پس از آن ثبت نام خودرو و در ماه محرم و صفر بازار طلا راکد بود انتظار می رفت در ماه ربیع الاول وضعیت بهتر شود که در یک مقطع یک هفته 10 روز خوب شد، در حال حاضر هم مسائل خاورمیانه رکود را افزایش داده است. همه صنوف وضعیت این چنینی دارند در بخش طلا نیز تولید و توزیع دچار آسیب جدی شد و نبود تقاضا باعث شد شرایط حادی برای صنعت طلا رقم بخورد.

اخبار مرتبط
با این حال قیمت دلار از ظهر امروز باردیگر به مرز 60 هزار تومان رسید و هم اکنون دلار در معاملات بازاری‌ها وارد کانال 50 هزار تومان شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز وارد کانال 3.3 میلیونی و قیمت سکه طرح جدید نیز وارد کانال 40 میلیون تومان شده است
بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
مجموع تعداد مهاجران افغانی در سال جاری بیشتر هم شده و حدود ۹ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها از این افزایش بی‌رویه، استفاده از منابع کشور در شرایط بحرانی اقتصاد است. در این اینفوگرافی بررسی می کنیم که هر ایرانی در سال، چقدر از جیب برای تامین معیشت مهاجران خرج می‌کند.
مبلغ این سهمیه ۱۳ هزار یورو و به صورت سالیانه است که در وجه دانشگاه واریز می‌شود. علاوه بر این بابت هزینه‌های اقامت نیز حداکثر ماهیانه ۱۵۰۰ یورو به فرد دانشجو و ۵۰۰ یورو به ازای هر عضو همراه دانشجو (تنها همسر و فرزندان)، پرداخت می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها