جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

صعود قیمت طلا دوباره سکه‌ را گران می کند؟

24 آبان 1402
صعود قیمت طلا دوباره سکه‌ را گران می کند؟

در حال حاضر اگرچه برخی از سکه‌بازان افزایشی به واسطه قیمت طلا امیدوار هستند، اما برخی دیگر می‌گویند اگر قیمت دلار در روز جاری مرز ۵۱ هزار تومان را از دست دهد مسیر صعود سکه ناهموار خواهد شد.

به گزارش بانک اول،قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روزهای اخیر در محدوده ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا مرز ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نوسان بوده است.

در معاملات پشت‌خطی سه‌شنبه‌ شب هم فلز گران‌بهای داخلی در حدود ۲۹ میلیون تومان به فروش رسید. فعالان بازار یکی از دلایل کاهش هیجانات در بازار سکه را به نزول قیمت طلای جهانی ربط می‌دادند. اما روز گذشته قیمت طلای جهانی جهش قابل‌توجهی را ثبت کرد و همین موضوع باعث شده برخی از سکه‌بازان نسبت به‌احتمال رشد قیمت سکه امیدوار شوند.

بررسی چارت طلا حکایت از آن دارد درحالی‌که روزهای گذشته قیمت اونس طلا تا مرز ۱۹۳۶ دلار پایین آمده بود روز سه‌شنبه قیمت این فلز زردرنگ تا نزدیک مرز ۱َ۹۷۰ دلار بالا رفت. قیمت جهانی طلا در پی گزارش فدرال رزرو ناگهان ۲۰ دلار جهش کرد. در حال حاضر هم - امروز چهارشنبه - قیمت جهانی طلا در نیم‌کره شرقی حوالی ۱۹۶۷ دلار است.

روز قبل تورم ایالات متحده بیشتر از انتظار کاهش یافت که انتظارات از افزایش نرخ بهره در این کشور را از بین برد.

از سوی دیگر، روز گذشته قیمت دلار در شروع معاملات نقدی تهران با ۵۱ هزار و ۵۰ تومان باز شد؛ اما در عصر به ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان رسید که نسبت به‌روز دوشنبه ثبات را نشان می‌دهد. در پشت خط سه‌شنبه هم قیمت دلار نزولی شد و با ۵۱ هزار و ۵۰ تومان به فروش رسید.

در حال حاضر اگرچه برخی از سکه‌بازان نسبت به طلا امیدوارند اما برخی دیگر می‌گویند اگر قیمت دلار در روز جاری مرز ۵۱ هزار تومان را از دست دهد مسیر صعود سکه ناهموار خواهد شد.

در شرایط کنونی فنی کارها می‌گویند که سکه امامی در بازار امروز چهارشنبه ۲۴ آبان، مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پس از آن مقاومت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه‌بازان مهم است که اگر شکسته شود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود. البته برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در روز جاری سکه بین خاکریز ۲۸ و ۲۹ میلیون تومان نوسان خواهد کرد.

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها