پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

شکاف قیمت درهم و دلار هرات نشانه چیست؟

07 آذر 1402
شکاف قیمت درهم و دلار هرات نشانه چیست؟

گروهی از معامله‌گران با توجه به شکاف ایجاد شده در قیمت حواله و دلار هرات معتقدند تقاضای حواله در بازار به خاطر نزدیک شدن به سال نوی میلادی در بازار وجود دارد اما خریدار نقدی قوی اسکناس هنوز به بازار نیامده است.

به گزارش بانک اول،قیمت دلار هرات در روز دوشنبه 50 هزار تومان شروع به کار کرد و در بازه 49 هزار و 900 تومان تا 50 هزار و 200 تومان نوسان داد و در 50 هزار و 50 تومان به کار خود پایان داد. بازار ارز هرات در پشت خط دوشنبه نیز در 50 هزار و 50 تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات در 13 هزار و 820 نومان آغاز به کار کرد و در ابتدا با کاهش تا 13 هزار و 790 تومان پایین رفت اما در ادامه با افزایش 40 تومانی در 13 هزار و 830 تومان به کار خود پایاین داد. با قیمت 13 هزار و 830 تومان درهم، دلار 50 هزار و 750 تومان برآورد می‌شود. گروهی از معامله‌گران با توجه به شکاف ایجاد شده در قیمت حواله و دلار هرات معتقدند تقاضای حواله در بازار به خاطر نزدیک شدن به سال نوی میلادی در بازار وجود دارد اما خریدار نقدی قوی اسکناس هنوز به بازار نیامده است.

قیمت تتر در روز دوشنبه بین دو سطح 50 هزار و 600 تومان تا 51 هزار تومان نوسان داد. به عقیده معامله‌گران روند بین قیمت تتر و بیت کوین معکوس است و در روز دوشنبه که قیمت بیت‌کوین با کاهش به کانال 36 هزار دلار رسید تتر با افزایش به مرز 51 هزار تومان پا گذاشت اما دوباره با افزایش بیت کوین، تتر نتوانست از این مرز عبور کند. این دسته معتقدند بیت ‌کوین در این هفته روند کاهشی به ثبت می‌رساند و تتر افزایشی می‌شود. مقاومت مهم قیمت تتر 51 هزار و 400 تومان است.

در سمت رسمی بازار قیمت دلار مرکز مبادله با افزایش جزیی روزانه در حال نزدیک شدن به کانال 42 هزار تومان است. همچنین قیمت یورو در مرکز مبادله در 45 هزار و 700 تومان معامله می‌شود. قیمت یورو در دو ماه گذشته افزایش بیش از 5 درصدی را به ثبت رسانده است که عدد قابل توجهی است.

به عقیده تحلیل‌گران فنی همچنان بازار داخلی رنج است و خریدار نقدی قوی در بازار وجود ندارد اما این شرایط پایدار نخواهد بود. قیمت دلار از پایین با کف محکم خط روند صعودی روبرو است که از دست رفتن آن کار راحتی نیست. اگر این کف از دست برود معامله‌گران تصور می‌کنند فشار فروش در بازار زیاد خواهد شد و امکان نوسان 1000 تومانیدر بازار وجود داد. اما در مقابل اولین مقاومت قیمت دلار 50 هزار 300 تومان و مقاومت بعدی 50 هزار و 600 تومان است که در صورت شکست آن احتمال ورود قیمت به کانال 51 هزار تومان وجود دارد. قیمت 13 هزار و 800 تومان و 14 هزار تومان درهم چراغ راه روند دلار خواهد بود.

اخبار مرتبط
این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
امروز قیمت طلا و سکه در بازار شیب نزولی را تجربه کرد
شایعه کیفیت پایین سکه می‌تواند تلاش گروهی از فعالان بازار سکه، به‌خصوص آن‌هایی باشد که کار و کاسبی‌شان کساد شده وگرنه سکه‌های عرضه شده در حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران، همگی توسط بانک مرکزی ضرب شده‌اند و استاندارد عیار ۹۰۰ را رعایت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها