یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

احتمال لغو مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان

16 آذر 1402
احتمال لغو مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش بانک اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در حالی به مجلس رفته که قرار است حقوق کارمندان دولت در سال آینده ۱۸ درصد و حقوق بازنشستگان ۲۰درصد افزایش پیدا کند. با این اعداد می‌توان حقوق کارگران در سال آینده را هم پیش‌بینی کرد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های مختلف به عنوان یک بند از برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است؛ اما به نظر می‌رسد احتمال اجرای آن چندان زیاد نیست.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اظهار داشته است: نظر دولت این است که برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منابع مالی ندارد و بر این اساس، احتمال دارد این مصوبه از سوی شورای نگهبان رد شود.

در روزهای گذشته وزیر کار نیز در گفتگویی اعلام کرد اگر بودجه اختصاصی برای صندوق‌ها در نظر نگیرند، متناسب‌سازی اجرا نمی‌شود.

در این شرایط، احتمال اینکه مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به تایید نهایی نرسد، زیاد است؛ بازنشستگان تامین اجتماعی انتظار دارند برای بهبود معیشت‌شان اقدامات اساسی صورت بگیرد و اگر قرار است متناسب‌سازی اجرا شود، به شیوه‌ای اصولی و با اعتبار کافی باشد.

اخبار مرتبط
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها