یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April
11 دی 1402
بورس قرمز شد

امروز بازار سرمایه ۷۷۷۴ واحد کاهش یافت تا شاخص کل به دو میلیون و ۱۶۸ هزار واحد برسد.

به گزارش  بانک اول برخورد بازار بورس به مقاومت ۲.۲ میلیون واحد منجر به روند کاهشی این بازار شده است؛ به طوری که در ۱۰ روز کاری اخیر فقط دو روز رنگ سبز به خود دید و هشت روز دیگر منفی شد.

امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۷۷۷۴ واحد کاهش یافت و به دو میلیون و ۱۶۸ هزار و ۳۲۷ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز ۳۱۵ واحد افت کرد و در عدد ۷۵۷ هزار و ۹۹۷ واحد ایستاد.

تعداد معاملات بورس بیش از ۳۷۳ هزار فقره به ارزش ۴۸۳۵ میلیارد تومان بود.

بورس قرمز شد
نقشه بازار  بورس ـ دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲

فملی، فولاد، شپدیس و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. از سوی دیگر ذوب، خنصیر و داتام از نمادهای پرتراکنش مثبت امروز بودند و تکاردان منفی شد.

امروز بازار فرابورس نیز با ۹۴ واحد کاهش مواجه شد و به ۲۶ هزار و ۳۱۸ واحد رسید. تعداد معاملات این بازار ۲۷۴ هزار فقره به ارزش بیش از ۲۶۲ هزار میلیارد تومان بود.

بپاس، وسپهر، آریا و خاور بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. فصبا، بمولد، ثپردیس و کرمان از نمادهای پرتراکنش بودند که به ترتیب دو نماد اول منفی و دو نماد دیگر مثبت شدند.

بازار نوآفرین به عنوان جدیدترین بازار فرابورس ایران، امروز با حضور معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، رئیس سازمان بورس و مدیرعامل فرابورس ایران رونمایی شد. تمرکز این بازار با دو تابلوی رشد و دانش‌بنیان بر پذیرش شرکت‌های نوآور، فناور و صنایع جدید است.

این شرکت‌ها از همه مزایای بازارهای اول و دوم شامل معافیت مالیاتی، توثیق سهام، سهولت در تامین مالی از طریق ابزارهای بازار سرمایه، قابلیت معامله سهام و مواردی از این دست برخوردار می‌شوند.

در حال حاضر ۱۰ شرکت دانش‌بنیان درخواست پذیرش در این بازار رو به فرابورس ارائه داده اند که سه شرکت پذیرش شده و ۳۰ شرکت هم کاندیدای پذیرش در تابلوی رشد هستند./ایسنا

اخبار مرتبط
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 8 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 51 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها