جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

رشد دلار قیمت طلا را کاهش داد

27 دی 1402
رشد دلار قیمت طلا را کاهش داد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۲۰۲۷ دلار و ۱ سنت رسید.

به گزارش بانک اول، قیمت طلا بیش از یک درصد در روز سه‌شنبه به خاطر افزایش ارزش دلار و بالا رفتن سود اوراق قرضه فدرال رزرو آمریکا پس از سخنرانی رئیس این بانک در مورد نرخ بهره، کاهش یافت.


 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۲۰۲۷ دلار و ۱ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۱ درصدی به ۲۰۲۹ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.
در شرایطی که بالا رفتن شاخص دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بر قیمت طلا فشار می‌آورد، تنش‌های ژئوپلیتیکی تمایل برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و مانع کاهش بیش از حد قیمت آن می‌شود.


شاخص دلار حدود یک درصد افزایش یافته و به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده است. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌شود.

کریستوفر والر رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنرانی خود در روز گذشته گفت بانک مرکزی نباید برای پایین آوردن نرخ بهره عجله کند و باید مطمئن شود کاهش تورم ادامه‌دار خواهد بود.


انتظار می‌رود فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را در اجلاس ۳۰ و ۳۱ ژانویه بدون تغییر نگه دارد. تاجران ۶۷ درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه مارس آغاز شود.
از طرف دیگر مقامات بانک مرکزی اروپا هم امید برای کاهش زود هنگام نرخ بهره را با اظهارات سختگیرانه خود ناامید کرده‌اند.


قیمت نقره امروز با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۹۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۶ درصد کاهش ۸۹۵ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود. /تسنیم

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها