جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

هکر ۱۵ ساله ۵۰۰ حساب بانکی را خالی کرد!

30 دی 1402
هکر ۱۵ ساله ۵۰۰ حساب بانکی را خالی کرد!

فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی و دستگیری متهم ۱۵ ساله کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی ۵۰۰ نفر از شهروندان خبر داد.

به گزارش بانک اول، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان البرز و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش به ارزش ۵۰ میلیون ریال، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات از مال باخته مشخص شد، فرد یا افرادی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی مالباخته از طریق ارسال لینک آلوده مشاهده سهام عدالت اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی کرده و مبالغ سرقتی را صرف خرید به صورت شارژ کیف پول و انتقال در چندین تله پرداز و خط همراه صورت کرده اند.

فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی متهم به هک حساب و برداشت غیرمجاز که نوجوانی ۱۵ ساله است، خبر داد و افزود: متهم با انجام اقدامات اطلاعاتی شناسایی و به همراه همدست ۱۹ ساله اش با هماهنگی قضائی در مخفیگاه شان در استان همدان دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت از مدتی قبل با ایجاد آیدی در گروه‌های تلگرامی اقدام به تبلیغ مشاهده سهام عدالت به صورت گسترده کرده و برای برقراری ارتباط و مشاهده پروفایل، طعمه‌های خود را به درگاه‌های جعلی بانک هدایت و اقدام به هک اطلاعات حساب بانکی آنان می‌کرد.

هداوند اظهار کرد: تاکنون اطلاعات حساب بانکی ۵۰۰ نفر از مالباختگان پرونده در تلفن همراه متهم شناسایی شده است.

وی در پایان به شهروندان هشدار داد: در انجام خرید اینترنتی مراقب درگاه‌های جعلی بانک باشید تا در دام این افراد شیاد گرفتار نشوید.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها