یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

بازنشستگی اجباری با ۳۰ یا ۳۵ سابقه لغو شد/تصمیم جدید برای بازنشستگان/ سی سال خدمت‌ها بخوانند

05 بهمن 1402
بازنشستگی اجباری با ۳۰ یا ۳۵ سابقه لغو شد/تصمیم جدید برای بازنشستگان/ سی سال خدمت‌ها بخوانند

بخشنامه عدم الزام به بازنشسته کردن کارکنان دارای ۳۰ یا ۳۵ سال سابقه خدمت از سوی سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شد.

به گزارش بانک اول  حسین عرب اسدی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور   در بخشنامه ای اعلام کرد، پیرو بخشنامه شماره ۵۳۳۴۲۰ تاریخ ۱۳۹۸/۰۹/۲۵ مبنی بر بهره‌گیری دستگاه‌های اجرایی از اختیار حاصل از بند (الف) ماده (۱۰۳) قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص احراز شرایط بازنشستگی، با عنایت به آرای شماره ۸۲۵- ۸۲۴ مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۶ و شماره ۸۴۰ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ هیات تخصصی استخدامی دیوان عدالت اداری بخشنامه مزبور در راستای سیاست‌های کلی دولت بر اجازه دستگاه‌های اجرایی برای اعمال اختیار خود تأکید نموده و برای آنها ممنوعیت ایجاد نکرده است.
مع‌الوصف، ادامه همکاری خدمت کارمندان تا رسیدن به شرایط بازنشستگی اجباری مقرر در ماده (۱۰۳) قانون مدیریت خدمات کشوری حسب اختیار دستگاه‌های اجرایی منعی ندارد.

بر این اساس رویه سابق مبنی بر الزام بازنشستگی کارمندان با سابقه ۳۰ و ۳۵ سال بدون احتساب سن کارمند لغو شده و صرفا معیار سن در مورد بازنشستگی کارمندان دولت لحاظ خواهد شد.

اخبار مرتبط
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها