یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

کاهش ۱۲۰۰ تومانی قیمت دلار؛ سکه ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد/کشتی‌آرای: احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد

14 بهمن 1402
کاهش ۱۲۰۰ تومانی قیمت دلار؛ سکه ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد/کشتی‌آرای: احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد

همزمان با کاهش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت دلار ۱۲۰۰ تومان و قیمت سکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزان شده است.

به گزارش بانک اول محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت:‌ امروز برخلاف هفته گذشته، روند قیمت ها در بازار نزولی است تا جایی قیمت دلار و سکه کاهش محسوسی نسبت به روز پنجشنبه داشته است.

وی  با اشاره به کاهش 1000 تا 1200 تومانی قیمت دلار در بازار آزاد، گفت: قیمت سکه نیز با کاهش یک میلیون و 400 هزار تومانی نسبت به معاملات پایانی روز پنجشنبه به 32 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است.

این فعال بازار طلا از کاهش حباب سکه و بازگشت به کانال 4 میلیونی خبر داد و تصریح کرد: با کاهش قیمت ها در بازار سکه، حباب سکه نیز کاهش یافته و به 4 میلیون و 650 هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای ادامه داد: قیمت هر گرم طلای 18 عیار که تا 2 میلیون و 950 هزار تومان در معاملات پایانی پنج‌شنبه بالا رفته بودبا کاهش 130 هزار تومانی به 2 میلیون و 820 هزار تومان رسیده است. 

او درباره ادامه روند نزولی قیمت ها در روزهای آتی گفت: باتوجه به تعطیلی بازارهای جهانی نباید شاهد تغییر قیمت خاصی در بازار طلا حداقل تا دوشنبه باشیم؛ ولی اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه داشته باشد باید شاهد کاهش بیشتر قیمت ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم./تسنیم

اخبار مرتبط
طی جلسه معاملاتی امروز یک شنبه 9 اردیبهشت ماه 1403و در دو حراج عمده و خرد، مجموعا 250 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز، 4 میلیارد و 388 میلیون تومان به ثبت رسید.
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 97 میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 27 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.
زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه‌الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت 24 روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.
رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها