دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

بخشش بدهی مودیان مالیاتی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان

14 بهمن 1402
بخشش بدهی مودیان مالیاتی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان

رئیس سازمان امور مالیاتی از بخشش ۱۰۰ درصدی جرائم مودیانی که تا پایان بهمن بدهی‌شان را بپردازند، خبر داد.

به گزارش  بانک اول محمدهادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اقدام 32ام سازمان مالیاتی برای تکریم مودیان و بهبود محیط کسب و کار گفت: امکان تفویض اختیار بخشودگی صددرصدی جرائم مالیاتی قابل بخشش برای مودیانی که تا پایان بهمن ماه بدهی‌شان را بپردازند فراهم شد.

بر این اساس اشخاص حقوقی تا سقف 20 میلیارد ریال و اشخاص حقیقی تا سقف 5 میلیارد ریال مشمول بخشش جرائم مالیاتی خواهند شد.

لازم به ذکر است، در بخشنامه ابلاغی رئیس کل سازمان امور مالیاتی آمده است: به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر و تکریم مودیان محترم مالیاتی، بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض و جرایم عدم انجام تکالیف حسب مورد با رعایت مقررات ماده 191 قانون مالیات‏های مستقیم در موارد زیر به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌شود: 1. اختیار بخشودگی جرایم مالیات و عوارض قابل بخشش هر سال/ دوره برای مؤدیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا آخر بهمن ماه سال‏جاری اقدام نمایند، در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف 20 میلیارد ریال بخشودگی جرایم موضوع این بند فارغ از زمان پرداخت بدهی مالیات و عوارض هر سال دوره است و پرداخت بدهی قبل از ابلاغ این تفویض اختیار، مانع اعمال بخشودگی جرایم قابل بخشش نخواهد بود.

2. بخشودگی جرائم مالیات و عوارض ارزش افزوده قطعی شده در اجرای جزء (1) بند (ب) تبصره (6) قانون بودجه سال 1402 در صورت عدم اعتراض مودی برای طرح پرونده در هیات حل اختلاف مالیاتی و یا انصراف از اعتراض طرح شده در هیات‏های حل اختلاف مالیاتی پرونده های مذکور و در صورت پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات و عوارض قطعی شده حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ این نامه تا میزان صد (100) درصد خواهد بود./تسنیم

اخبار مرتبط
لطفی در ادامه در توضیح پیشنهاد خود در این باره گفت: طبق پیشنهاد مذکور از جدول ۹ لایحه بودجه، ۱۵۰۰ میلیارد تومان کسر شده و به جدول ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور اضافه می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظام بانکی کشور تا چه اندازه با طراحی الگوی توسعه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هماهنگی دارد گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور تفاوت نسبتاً زیادی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد. بانک مرکزی از اول متعهد نبود به اینکه بانکدار اسلامی را دنبال کند اما الان در قانون جدید بانک مرکزی مهم ترین تکلیف این قانون، اجرای بانکداری اسلامی است و تحقق این مهم نیازمند تحول و تغییرات جدی است.
، فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را آسان، رایگان، غیرحضوری و تنها در چند دقیقه اعلام کرد و گفت: مجوزهای الکترونیکی بر فضای وب و همچنین از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استعلام است و نیاز به امضا ندارد و مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی " mojavez.ir " صادر نشده باشند با مشکلات مالیاتی، بانکی و خدمات دولتی مواجه خواهند شد.
محمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای موضوع تمدید بخشودگی جرایم مالیاتی و تمدید مهلت ارسال اظهارنامه سه‌ماهه دوره چهارم سال ۱۴۰۲ مالیات ارزش افزوده تا ۱۴۰۲/۰۲/۲۲ را ابلاغ کرد. همچنین طبق این بخشنامه مهلت ارسال معاملات فصلی تا ۱۴۰۲/۰۲/۲۶ نیز تمدید شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها