دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

بیت‌کوین از درون فرو می‌پاشد

24 خرداد 1401
بیت‌کوین از درون فرو می‌پاشد

به گزارش بانک اول به نقل از راشاتودی، ولید بن طلال، شاهزاده ثروتمند سعودی، پیش‌بینی کرد: بیت‌کوین هم به سرنوشت شرکت نفتی انرون آمریکا دچار خواهد شد و از درون فرو می‌پاشد.

 

الولید در مصاحبه با شبکه CNBC درباره چشم‌انداز بیت‌کوین گفت: این روند منطقی به نظر نمی‌رسد و این ارز نظام‌مند نیست. کنترلی بر روی آن وجود ندارد و هیچ نظارتی نیز از سوی بانک‌های مرکزی بر آن صورت نمی‌گیرد.

 

بن‌طلال ادامه داد: من به طور کلی اعتقادی به چیزهایی شبیه بیت‌کوین ندارم و فکر می‌کنم یک روز بیت‌کوین از درون فرو می‌پاشد. به نظر من همان اتفاقی که برای انرون افتاد برای بیت‌کوین هم می‌افتد.

 

بنا به گفته این شاهزاده سعودی که سهام شرکت‌هایی نظیر اپل و سیتی گروپ را در اختیار دارد همانند آنچه برای شرکت نفتی انرون اتفاق افتاد و این شرکت زمانی یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی به شمار می‌رود ولی پس از لو رفتن ساختار فریبکارانه آن از سال 2001 سهام آن سقوط کرد و این شرکت ورشکست شد. و بیت‌کوئین هم به این سرنوشت دچار می‌شود. با این اظهارات بن‌طلال به جمع سرمایه‌گذارانی پیوسته است که اخیرا اظهارات منفی قابل توجهی علیه بیت‌کوین بیان کرده‌اند.

 

چند هفته پیش لری فینک مدیرعامل شرکت بلک راک گفته بود بیت کوین فقط به شما نشان می‌دهد چقدر تقاضا برای پولشویی در جهان وجود دارد.

 

جیمی دیون مدیرعامل جی‌پی‌مورگان آمریکا نیز گفته بود که بیت کوین کلاهبرداری است. این ارز حقیقی نیست و در نهایت بسته خواهد شد. 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: