جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

سود وام نوسازی مسکن کم شد

30 بهمن 1402
سود وام نوسازی مسکن کم شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در حال حاضر نرخ سود وام نوسازی در بخشهای حمایتی ۱۸ درصد است که قصد داریم در قالب برنامه هفتم توسعه نرخ سود را کاهش دهیم و دست کم برای مالکانی که واحد آنها تخریب می‌شود مشابه مسکن روستایی تعیین کنیم.

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، محمد آیینی اظهار کرد: در دولت سیزدهم بر اساس آخرین آمار تاکنون در محدوده بافت‌های فرسوده ۲۲۶ هزار پروانه نوسازی صادر شده که این آمار دولت سیزدهم بیش از ۲۰ درصد کل نوسازی بعد از انقلاب را شامل می‌شود.

وی افزود: بسته تشویقی ۱۹ بندی شهرسازانه مربوط به نوسازی بافت‌های فرسوده در حدود ۳۵۰ شهر به مرحله اجرا رسیده که ۷۰ درصد محدوده مصوب بافت فرسوده را در بر می گیرد. برای ۳۷۰ شهر نیز اجرای این بسته‌ها را پیگیری می‌کنیم و از ساکنان ۷۱۰ شهری که دارای بافت فرسوده هستند می‌خواهیم از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۶۱۲ عدم اجرای این بسته‌ها در شهرهای خود را به ما اعلام کنند.

آیینی با بیان اینکه موضوع بسته اداری کار را نیز به عنوان مشوق جدید نوسازی در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: بسته اداری کار در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده که یک مجوز قانونی خیلی سریع برای تسریع در صدور پروانه شکل بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بر اساس بسته اداری کار، شهرداری‌ها مکلفند تا حداکثر سه ماه پروانه را در بافت‌های فرسوده صادر کنند. این یک قانون است و ضمانت اجرایی دارد.

وی، بسته مالی کار را از دیگر مشوق‌های جدید نوسازی دانست و گفت: با نگاه وزیر راه و شهرسازی به دنبال این هستیم تا سود تسهیلات بانکی در بافت فرسوده را کاهش دهیم. در حال حاضر نرخ سود وام نوسازی در بخش‌های حمایتی ۱۸ درصد است و قصد داریم نرخ سود را مشابه مسکن روستایی تعیین کنیم. دست کم برای مالکانی که واحد آنها تخریب می‌شود نرخ سود مشابهت‌هایی با مسکن روستایی داشته باشد.

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها