یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

کدام بانک‌ها ارز مسافرتی می دهند؟+ قیمت ارز

09 اسفند 1402
کدام بانک‌ها ارز مسافرتی می دهند؟+ قیمت ارز

امسال سهمیه هر فرد ۵۰۰ یورو بود، اما خبر جدیدی منتشر شد مبنی بر اینکه سهمیه ارز مسافرتی هوایی هر فرد از ۵۰۰ یورو به ۱۰۰۰ یورو افزایش یافت.

به گزارش بانک اول، هر فردی می‌تواند با ارئه مدارک یک بار در سال ارز مسافرتی سهمیه خود را دریافت کند. این مصوبه از تاریخ ۷ اسفندماه اجرایی شده است.

البته بانک‌های عامل با توجه به مقصد سفر (ویزا یا بدون ویزا) می‌تواند بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو ارز تخصیص دهد؛ بنابراین میزان ارز مسافرتی با توجه به مقصد بین ۵۰۰ تا حداکثر ۱۰۰۰ یورو است.

در حال حاضر و بر اساس اعلام بانک مرکزی ایران سه بانک ملت، ملی و سامان بانک‌های عامل ارائه ارز مسافرتی هستند.

متقاضیان برای دریافت ارز مسافرتی با ارائه مدارک به شعب هر کدام از این بانک‌ها مراجعه می‌کنند و درخواست دریافت ارز مسافرتی می‌کنند.

نکته مهمی که باید رعایت شود این است که متقاضیان باید هفت روز کاری قبل از سفر به بانک‌های عامل رجوع کنند و درخواست ارز خود را ثبت کنند و فرم تقاضای خرید ارز را پر کنند.

سپس معادل وجه دلاری یا یورویی را پرداخت کنند و رسید حواله پرداختی را از بانک دریافت کنند.

دریافت ارز درخواستی از باجه فرودگاه یا از پایانه‌های ارزی خودپرداز صورت می‌گیرد.

قیمت ارز مسافرتی توسط بانک مرکزی ایران و در مرکز مبادله طلا و ارز ایران پیش‌بینی شده است.

در حال حاضر که قیمت ارز آزاد در کانال ۵۷ هزار تومان قرار دارد قیمت ارز خدماتی یا مسافرتی در مرکز مبادله طلا و ارز ایران حدود ۴۳ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر یورو در مرکز مبادله طلا و ارز ایران اکنون ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

افراد با ارئه مدارک می‌توانند دلار و یورو‌های مسافرتی خود را با این قیمت‌ها خریداری کنند.

اخبار مرتبط
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اعلام اینکه سکه های طلای مرکز مبادله ایران عیار ۹۰۰ در هزار دارد، گفت:همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه درخصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.
بازار امروز شاهد عقب نشینی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادله در کانال ۴۴ هزار تومان، قیمت حواله دلار در کانال ۴۱ هزار تومان و قیمت یورو هم در کانال ۴۷ هزار تومان پیشروی کردند. به عقیده معامله‌گران با کاهش تنش در منطقه، قیمت‌ها از روند صعودی دست کشیدند و ریزش بازار را به ۴ دلیل اشباع خرید در بازار، از دست رفتن حمایت‌های مهم نرخ دلار و سکه، دیپلماسی فعال اقتصادی دولت با سفر وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی به عربستان و تذکر مجلس به بازارساز جهت حضور فعالانه‌تر در بازار می‌دانند.
در سال‌های اخیر شاهد افزایش ورود و عرضه دلار تقلبی در بازار ایران بوده‌ایم. این موضوع چالش‌های زیادی را برای مردم و فعالان اقتصادی به‌وجود آورده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها