شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

رکوردی جدید در انتظار قیمت طلا تا 3 ماه آینده

12 اسفند 1402
رکوردی جدید در انتظار قیمت طلا تا 3 ماه آینده

قیمت طلا در بازارهای جهانی در ساعات اخیر و پس از افت شاخص دلار در نتیجه انتشار اخبار منفی از وضعیت اقتصادی آمریکا، با حدود ۴۰ دلار افزایش به بالای ۲۰۸۰ دلار افزایش یافت.

به گزارش بانک اول به نظر می‌رسد اطلاعات اقتصادی آمریکا احتمال آغاز روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور از ماه ژوئن را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 40 دلار افزایش به 2083 دلار رسید.علت جهش نرخ اونس جهانی، سقوط ناگهانی شاخص دلار است. انتشار اخبار منفی از شاخص مدیران خرید (شامخ) در آمریکا، باعث ریزش شاخص دلار و در نتیجه افزایش بهای اونس جهانی شده است.

سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا و شاخص دلار پس از انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا کاهش یافته و تمایل برای خرید طلا را بالا برده است.

طبق اطلاعات اقتصادی آمریکا، تولید کارخانه‌ای در این کشور در ماه فوریه کاهش یافته است. افزایش سالانه تورم در ژانویه هم پایین‌ترین رقم طی سه سال گذشته بوده که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را افزایش می‌دهد.

به نظر می‌رسد بازارها متقاعد شده‌اند فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را تا اواسط سال جاری میلادی آسان‌تر می‌کند. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران عقیده دارند اگر اطلاعات اقتصادی همچنان ضعیف باشند و بازارها در مورد کاهش زود هنگام نرخ بهره متقاعد شوند، قیمت طلا در 3 یا 4 ماه آینده به یک رکورد جدید می‌رسد.

بانک‌های مرکزی ایالات‌متحده در حال بررسی داده‌های اخیر هستند که نشان می‌دهد فشار قیمت‌ها در ماه گذشته بهبود یافته است و در عوض بر پیشرفت کلی تورم تمرکز می‌کنند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 2.09 درصد افزایش به 23 دلار و 36 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.95 درصدی به 888 دلار و 26 سنت رسیده است.

طبق گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، در ماه فوریه ۳.۳ درصد و تا کنون ۶.۴ درصد در سال جاری کاهش یافته است.

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها