شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

پولدارترین فرد جهان معرفی شد + عکس

16 اسفند 1402
پولدارترین فرد جهان معرفی شد + عکس

جف بزوس پس از گذشت ۲ سال، با کنار زدن ایلان ماسک، دوباره به جایگاه ثروتمندترین فرد جهان بازگشت.

به گزارش بانک اول ، شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ نشان داد تا روز سه‌شنبه، ثروت جف بزوس به ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

بزوس این جایگاه را با رشد سهام شرکت‌های بزرگ فناوری که تحت تاثیر رونق هوش مصنوعی بوده است، دوباره کسب کرد. موسس آمازون آخرین بار در سال ۲۰۲۱، در این جایگاه ایستاده بود.

سهام آمازون از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، ۱۷ درصد رشد کرده و حدود ۹۰ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. سهام این شرکت روز دوشنبه با ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۷۷ دلار و ۵۸ سنت بسته شد.

از آنجایی که بزوس، حدود ۹ درصد از سهام فروشگاه اینترنتی آمازون را در اختیار دارد، با رشد ارزش سهام این شرکت، ثروتش بالاتر می‌رود. این میلیاردر همچنین صاحب شرکت اکتشاف فضایی «بلو اوریجین» است.

بزوس ۶۰ ساله، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا را کنار زد که به مدت ۹ ماه، جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را در اختیار داشت. در مقطعی، ماسک ۱۴۲ میلیارد دلار ثروتمندتر از بزوس بود.

بزوس در ابتدا در سال ۲۰۱۷، از بیل گیتس، به عنوان ثروتمندترین فرد جهان عبور کرد، اما ماسک در سال ۲۰۲۱ با افزایش ارزش سهام تسلا، موفق شد بزوس را از این جایگاه، به زیر بکشد.

بنا بر داده‌های شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ، ماسک و برنارد آرنو، رئیس شرکت ال وی ام اچ، اکنون در رتبه دومین و سومین میلیاردر بزرگ جهان قرار دارند. ثروت خالص آن‌ها اکنون به ترتیب، ۱۹۸ میلیارد دلار و ۱۹۷ میلیارد دلار است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، سهام تسلا از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، ۲۴ درصد ریزش کرده و ۳ درصد پایین‌تر از یک سال قبل است. سهام این سازنده خودروی برقی روز دوشنبه به دلیل افت فروش این شرکت در چین در فوریه، ۷ درصد ریزش کرد.

اخبار مرتبط
بعضی از سرمایه‌گذاران با فروش سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند خود سود می‌برند و در عین حال سهم‌هایی که عملکرد ضعیفی دارند را نگه می‌دارند و امیدوارند که قیمت‌شان رشد کند. اما غافل از این که سهام خوب می‌تواند بیشتر صعود کند و سهام ضعیف، خطر به صفر رسیدن را دارد. در این مطلب از رده، به 10 نکته برای موفقیت در سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌پردازیم که می‌تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات و کسب سود کمک کند.
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها