شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

این مواد غذایی آلرژی بهاری را کاهش می‌دهد

03 فروردین 1403
این مواد غذایی آلرژی بهاری را کاهش می‌دهد

آلرژی فصلی که در فصل بهار بیشتر شایع است، زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بیش از حد به مواد حساسیت زا مانند گرده گیاهان واکنش نشان دهد و منجر به احتقان، عطسه و خارش زیاد شود.

به گزارش بانک اول  تغییرات سبک غذایی گاهی ممکن است به کاهش مشکلات تنفسی و کنترل آلرژی کمک کند. افزودن برخی غذاها به رژیم غذایی سبب کاهش علائم مثل  آبریزش بینی و چشم می‌شود که از جمله این مواد غذایی می‌توان  به  زنجبیل، مرکبات، زردچوبه،گوجه فرنگی، ماهی سالمون وماهی‌های چرب و پیاز اشاره کرد.

به طور مثال زنجبیل به کاهش علائم ناخوشایند آلرژی مثل تورم و تحریک در مجرای بینی و چشم و گلو کمک می‌کند،  بنابراین چای زنجبیلی می‌تواند گزینه مناسبی برای این فصل و کنترل علائم آلرژی باشد.

در طول فصل آلرژی می‌توان از مرکباتی همچون پرتقال، گریپ فروت، لیوم و لیموترش نیز استفاده کرد. استفاده از شربت لیمو یا افزودن آب لیمو ترش تازه به غذا و سالاد نیز می‌توانند گزینه خوبی باشند. ماده فعال زردچوبه نیز که ضد التهاب  شناخته شده است سبب کاهش تورم و تحریک ناشی از آلرژی می‌شود.

 اگرچه هر وقت از ویتامین ث حرف می‌زنیم اسم مرکبات همیشه در ذهن ما می‌آید اما گوجه فرنگی نیز تامین کننده ۲۶درصد از نیاز روزانه ما به این ویتامین است. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و سبب سرکوب التهاب می‌شود. لیکوپن در زمان پخت راحت‌تر در بدن جذب می‌شود بنابراین برای تقویت بیشتر می‌توان گوجه فرنگی پخته شده را انتخاب کرد.

نکته مهم دیگر این است که امگا ۳ در ماهی می‌تواند مقاومت افراد را در برابر آلرژی بهبود بخشد. یک مطالعه جدید نشان داده که امگا۳ به کاهش باریک شدن راه‌های هوایی کمک می‌کند.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، پیاز نیز به عنوان عنصر اصلی طبخ هر غذایی و حتی بسیاری ازسالادها از جمله سالاد شیرازی اهمیت بالایی دارد و کورستین موجود در این ماده غذایی به عنوان یک آنتی‌هیستامین طبیعی عمل می‌کند و علایم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد. پیاز قرمز بیشترین غلظت کورستین را دارد و پس از آن پیاز سفید و پیازچه چنین ارزش غذایی را دارند. پخت و پز محتوای کورستین پیاز را کاهش می‌دهد بنابراین برای تاثیر حداکثری، خام مصرف شود.

اخبار مرتبط
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها