یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

روزشماری برای اجرای کارت‌های خرید کالا

24 خرداد 1401
روزشماری برای اجرای کارت‌های خرید کالا

به گزارش بانک اول ،محمد طحانپور در مراسم رونمایی از یک محصول لوازم خانگی جدید تولید داخل، اظهار داشت: طرح فروش لوازم خانگی با کارت‌های اعتباری تا یک ماه دیگر اجرایی می‌شود و در حال حاضر مقدمات این کار در دست اجرا است. وی با بیان اینکه در این طرح، پول به‌طور مستقیم به حساب تولیدکننده واریز می‌شود، افزود: تولیدکنندگان باید دفاتر فروش خود را تقویت کنند و هر شرکتی که نمایندگی بیشتری برای فروش کالا داشته باشد، فروش بیشتری با استفاده از کارت‌های اعتباری خواهد داشت. 

 به نوشته فارس، طرح خرید کالا از طریق کارت‌های اعتباری که با هدف تقویت تقاضا در بازار و کاهش رکود قرار بود سال قبل اجرا شود، عملا مسکوت ماند.

یکی از ایرادات طرح در سال گذشته قابلیت نقد شدن کارت‌ها در پوزهای فروشگاهی بود. طحانپور در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند، توضیح داد: تولیدکنندگان چوب مالیات بر ارزش افزوده را می‌خورند، بازار کشش خرید نقدی ندارد و در این شرایط، هنوز چک اول وصول‌نشده باید ٩ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند. طحانپور با اشاره به بالا بودن سود تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان اظهار داشت: سود بانکی به صورت اسمی ١٥ درصد است اما در نهایت این تسهیلات با نرخ بالای ٢٣ درصد به دست تولیدکننده می‌رسد

در چنین وضعیتی تولیدکننده باید بابت مواد اولیه از جمله فولاد به شرکت‌های عرضه‌کننده این مواد، پول نقد پرداخت کند.

مشکل گرانی مواد اولیه برای تولیدکنندگان وجود دارد ولی نمی‌توانند قیمت تولیدات‌شان را افزایش دهند زیرا بازار کشش لازم را ندارد.  به گفته وی، اگر فردی سرمایه خود را در بانک‌های داخلی سپرده‌گذاری می‌کرد با توجه به وضعیت ربا و سود بالای بانکی می‌توانست سود قابل‌توجهی را کسب کند که همین مساله سود بالای بانکی، باعث فلج شدن اقتصاد کشور شده

 بود و سیستم بانکی به سمت تقویت دلالی حرکت کرده بود که با کاهش نرخ سود مقداری از این مساله جلوگیری شد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات