دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

تصمیم فوری در بورس پس از ریزش سنگین

26 فروردین 1403
تصمیم فوری در بورس پس از ریزش سنگین

معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران در پی اتفاقات نظامی شب گذشته، با تشکیل بیش از ۳.۱ هزار میلیارد تومان صف فروش آغاز شده است!

با تصمیم جدید در بازار سرمایه، دامنه نوسان بورس به مثبت و منفی یک کاهش یافت و هم اکنون روی تابلوی معاملات اعمال شده است.

به گزارش بانک اول معاملات امروز بورس اوراق بهادار با تشکیل صف فروش ۳.۱ هزار میلیارد تومانی برای فروش سهام از سوی سهامداران آغاز شد.

بر اساس تصمیم جدید سازمان بورس و اوراق بهادار جهت مقابله با شوک های منفی به بورس، دامنه نوسان بورس مثبت منفی یک درصد شد. دامنه نوسان دو درصدی روی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی اعمال شد.

معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران در پی اتفاقات نظامی شب گذشته، با تشکیل بیش از ۳.۱ هزار میلیارد تومان صف فروش آغاز شده است.

جمع ارزش صفوف خرید در بورس تنها ۶۰ میلیارد تومان است.

تا این لحظه که ۱۳ دقیقه از آغاز معاملات گذشته، شاخص کل با ریزش ۳۸۴۱ واحدی به دو میلیون و ۲۰۴ هزار واحد رسیده و تاکنون ۱۱ هزار و ۷۵۷ معامله انجام شده است.

نمادهای فولاد، فملی، وبملت، شبندر، وتجارت، کگل و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص به جای گذاشتند.

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد دامنه نوسان کلیه نمادهای سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی به مثبت و منفی ۱ درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی دو درصد محدود گردد.

سازمان بورس و اوراق بهادار با تشکیل جلسه اضطراری اطلاعیه‌ای به این شرح اعلام کرد:

پیرو برگزاری جلسه اضطراری هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی روز جاری، مقرر گردید با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نمادهای سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی به مثبت و منفی یک درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی دو درصد محدود گردد.

بدیهی است سازمان بورس با همکاری شرکت‌های بورس و فرابورس به‌صورت پیوسته شرایط بازار و وقایع مرتبط را رصد نموده و در صورت لزوم تصمیمات بعدی را اتخاذ و اعلام خواهد نمود.

اخبار مرتبط
اهالی بازار سرمایه به دست به دست کردن تصویر دیده بان بازار اوراق بدهی دولتی در فضای مجازی همچنان از دولت گله دارند و بازار را در تسخیر اوراق دولتی می‌خوانند. این موضوع مدت‌ها است که بلای بازار سرمایه شده است.
شاخص کل فرابورس ایران هم امروز بدون تغییر، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحد ایستاد. معامله گران در فرابورس بیش از ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۸۳ هزار معامله دادوستد کردند.
با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها