پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

لزوم افزایش کارمزد های صدور دسته چک در شبکه بانکی

24 خرداد 1401
لزوم افزایش کارمزد های صدور دسته چک در شبکه بانکی

به گزارش بانک اول چک های برگشتی در بین بانکها و موسسات مالی و اعتباری در چند ماه اخیر روند افزایشی پیدا کرده است.

البته با راه اندازی سامانه صیاد بانک مرکزی قول داده است که اعتبار دسته چک مجددا افزایش پیدا کرده و چک‌های برگشتی روند کاهشی داشته باشد.

این خبر خوبی برای بازاراریان خواهد بود و باعث می شود اعتماد از دست رفته دسته چک های موجود مجدداً به آن بازگشته این خدمت مهم قابل اطمینان تر از قبل شود.

هم اکنون برای صدور هر برگ چک بانک ها و موسسات مالی و اعتباری کارمزدی معادل ۱۲۰ تومان از مشتریان دریافت می‌کنند.
به نظر می‌رسد با توجه به برنامه بانک مرکزی برای اعتبار دهی بیش از پیش به چک ها افزایش کارمزد های صدور دسته چک جدید ضروری به نظر برسد.

هم اکنون با توجه به ارزان بودن هر برگ چک مشتریان برای مبالغ کم نیز چک صادر کرده به همین دلیل دادوستدهای بسیاری در شبکه بانکی ایجاد می‌ شود.

حتی برخی از مشتریان به علت دریافت دسته چک جدید با برگ های بیشتر دسته چک قبلی را به صورت صوری با مبالغ بسیار کم از حساب خود خارج کرده تا دسته چک جدید با تعداد برگ بیشتر از بانک دریافت کنند.

حال تصور کنید کارمزد صدور هر دسته چک به جای ۱۲۰ تومان ۱۲۰۰ تومان تعیین شود.

با این اقدام مشتریان دارای حساب جاری و دسته چک سعی می کنند در صدور چک بیش از پیش وسواس به خرج داده و برای موارد جزئی چک صادر نکنند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات