ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

بانک‌های دولتی و غیردولتی مجاز به پرداخت سود به حساب دستگاه‌های اجرایی نیستند

24 خرداد 1401
بانک‌های دولتی و غیردولتی مجاز به پرداخت سود به حساب دستگاه‌های اجرایی نیستند

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد با اشاره به نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق، اظها کرد: بر اساس بند الحاقی چهار تبصره 12 لایحه بودجه 97 که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید، دستگاه‌های مشمول ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز به دریافت سود از حساب بانکی (حساب جاری، پشتیبان، سپرده، سپرده‌گذاری کوتاه مدت، بلندمدت) مفتوح در بانک‌های دولتی و غیردولتی نیستند.

به گفته وی، بر اساس این مصوبه، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه دولتی، صندوق‌ها، دانشگاه‌ها و هر یک از دستگاه‌های اجرایی که در قوانین و مقررات و یا اساسنامه آنها مجاز به دریافت سود هستند از شمول این حکم مستثنی هستند. بانک‌های دولتی و غیردولتی نیز مجاز به پرداخت سود به حساب دستگاه‌های اجرایی در اجرای این حکم که فاقد قوانین و مقررات مربوط هستند، نخواهند بود.

یوسف‌نژاد یادآور شد: طبق این مصوبه، سود سپرده‌های دریافتی دارای مجوز دستگاه‌های مذکور به استثنای بانک‌ها، بیمه‌ها و صنوق‌ها از اول سال 97 تحت عنوان درآمد اختصاصی آن دستگاه محسوب و به حساب متمرکز خزانه، وجوه درآمد اختصاصی واریز و به صورت صددرصد دریافت و مطابق قوانین و مقررات مربوطه پرداخت می‌شود. همچنین هرگونه اقدام مغایر این حکم، تصرف وجوه و اموال دولتی محسوب می‌شود.

به گفته وی، طبق این مصوبه، دیوان محاسبات موظف است عملکرد آن را هر شش ماه یک بار تهیه و به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال کند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات