ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

متمم بخشنامه ممنوعیت کالا از چهار کشور ابلاغ شد

24 خرداد 1401
متمم بخشنامه ممنوعیت کالا از چهار کشور ابلاغ شد

به گزارش بانک اول، با توجه به ابلاغیه شماره 96.23458 مورخ 1396.11.10 معاون اول رئیس جمهور درخصوص ممنوعیت واردات کالا از کشورهای ترکیه ، چین، کره و هند به صورت بدون انتقال ارز و تأکید بر استفاده از روش های بانکی (گشایش اعتبار‏‏/ برات اسنادی و یا حواله) شبکه بانکی لازم است در استفاده از روش پرداخت برات اسنادی با رعایت موارد زیر و در چاچوب مقررات ارزی اقدامات لازم را به عمل آورند:

1‏‏- در مواردی که ثبت سفارش غیر بانکی و پرداخت به فروشنده قبل از 1396.11.16 صورت پذیرفته باشد، استفاده از روش برات اسنادی بدون تعهد پرداخت به شرط ارائه اصلاحیه ثبت سفارش مبنی بر تغییر نوع آن به « شیوه های متداول بانکی» و ارائه اسناد و مدارک مثبته توسط متقاضی مبین انجام پرداخت و یا تسویه حساب با ذینفع و همچنین در مقابل ارائه اسناد حمل مربوطه، صرفاً تا پایان فروردین ماه سال 1397 مجاز خواهد بود.

2‏‏- در مواردی که ثبت‌سفارش انجام نشده و لیکن پرداخت های مربوطه قبل از 1396.11.16 صورت پذیرفته باشد، استفاده از روش برات اسنادی بدون تعهد پرداخت به شرط انجام ثبت سفارش با نوع « شیوه های متداول بانکی» با ارائه اسناد و مدارک مثبته توسط متقاضی حاکی از انجام پرداخت و یا تسویه حساب با ذینفع و ارائه اسناد حمل مربوطه، صرفاً تا پایان فروردین ماه سال 1397 مجاز خواهد بود.

3‏‏- در سایر موارد درصورت انجام ثبت سفارش بعد از 1396.11.16 بابت واردات از 4 کشور مذکور استفاده از روش برات اسنادی بدون تعهد پرداخت مجاز نبوده و استفاده از سایر ابزار های بانکی منوط به خرید ارز از این بانک خواهد بود.

ضمناً درخصوص ثبت‌سفارش‌هایی که قبل از 1396.11.16 به صورت بدون انتقال ارز (غیر بانکی) صادر گردیده‌اند، چنانچه مشمول ماده 11 آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات باشند، واردکنندگان می‌توانند با هماهنگی گمرک جمهوری اسلامی ایران درخصوص ترخیص کالای خود اقدام کنند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات