دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

ورود به بازارهای صادراتی فناوری نانو با حمایت بانک‌ها

24 خرداد 1401
ورود به بازارهای صادراتی فناوری نانو با حمایت بانک‌ها

به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا سعید سرکار در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره همکاری بانک‌ها با ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، اظهار داشت: اولین تفاهمنامه ما با بانک توسعه صادرات انجام شد که این امر می‌تواند در ارتقا و صادرات شرکت‌های نانو بسیار تاثیرگذار باشد.

وی افرود: ما هدفگذاری کردیم تا سال ۱۴۰۴ به صادرات سالانه یک میلیارد دلار برسیم و قطعا این هدف بدون حمایت بانک‌هایی که در این حوزه تاثیرگذار هستند، محقق نخواهد شد.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، گفت: در شرایط فعلی دیگر صادرات سنتی سرانجامی برای ما نخواهد داشت اما در حوزه‌ "های‌تک" می‌توانیم هرساله رشد بیش از ۵۰ درصدی را تجربه کنیم زیرا ظرفیت بالا است و قابلیت رقابت بسیار خوبی داریم و ارزش افزوده‌ای هم که در صادرات محصولات "های‌تک" اتفاق می‌افتد با صادرات محصولات دیگر قابل مقایسه نیست.

سرکار ادامه داد:  همچنین با بانک پاسارگاد نیز مذاکراتی انجام  و مقرر شد تا برنامه‌ریزی برای انعقاد تفاهمنامه‌ صورت گیرد. اما بانک پاسارگاد در حوزه توسعه فناوری و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر بوده و از ابتدای این زنجیره وارد حوزه نانو خواهد شد.

به گفته وی، تفاهمنامه بانک توسعه صادرات متفاوت است زیرا این بانک کمک می‌کند تا با ورود این محصولات به بازارهای بین‌المللی، جغرافیا و حجم صادراتی این محصولات توسعه و ارتقا یابد.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، درپایان تاکید کرد: اولین تفاهمنامه با بانک توسعه صادرات امضا شد اما با بانک‌های پاسارگاد، ملی، صندوق شکوفایی و نوآوری و صندوق توسعه ملی نیز مذاکراتی صورت گرفته است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات