دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

ابلاغیه جدید بانک مرکزی درباره تمدید ضمانت‌نامه و اعتبار اسنادی

24 خرداد 1401
ابلاغیه جدید بانک مرکزی درباره تمدید ضمانت‌نامه و اعتبار اسنادی

به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد: پیرو بخشنامه شماره ٧٧٩٦٩/٩١ مورخ ۱۳۹۱.۳.۲۸ و بخشنامه شماره ٣٢٥١٧٦/٩٥ مورخ ۱۳۹۵.۱۰.۱۳ موضوع ابلاغ «ضوابط اجرایی تبصره (١) ماده (١٨٦) قانون مالیات‌های مستقیم»، به استحضار می‌رساند، در پی استعلام‌های به عمل آمده توسط شبکه بانکی مبنی بر لزوم دریافت گواهی موضوع تبصره (١) ماده (١٨٦) قانون مالیات‌های مستقیم در مقطع تمدید ضمانت‌نامه و اعتبار اسنادی، مراتب در بیست و هفتمین جلسه مورخ ۱۳۹۸.۷.۲۱ کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطرح و مقرر شد: «با عنایت به أخذ گواهی موضوع تبصره (١) ماده (١٨٦) قانون مالیات‌های مستقیم در زمان صدور ضمانتنامه و گشـایش اعتبار اسنادی، أخذ گواهی مزبور در زمان تمدید ضمانتنامه و اعتبار اسنادی ضرورت ندارد.»

با عنایت به مراتب مذکور، خواهشمند است دستور فرمایند مراتب به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشـنامه شـماره ١٤٩١٥٣/٩٦ مورخ ۱۳۹۶.۵.۱۶ به تمامی واحدهای ذیربط آن بانک/مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ شده و بر حسـن اجرای آن نظارت شود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها