یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

کاهش معوقات بانکی با تشکیل کمیته صلح در بانک‌ها

24 خرداد 1401
کاهش معوقات بانکی با تشکیل کمیته صلح در بانک‌ها

به گزارش بانک اول غلامعلی جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به راهکارهای کاهش معوقات بانکی، گفت: اکنون وضعیت ترازنامه بانک ها طی یک فرایند طولانی چندین ساله به صورت دارایی های منجمد درآمده که این نوع دارایی ها تبعات مختلفی را برای بانک ها دارند.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم، با بیان اینکه حذف سود مرکب از راهکارهایی است که می تواند به کاهش معوقات بانکی کمک کند، افزود: بانک ها برای کمک به کاهش دارایی های منجمد خود باید ربح مرکب را حذف کرده و در مسیر تسویه هر چه سریع تر بدهی های خود گام برداند.

وی با تاکید بر اینکه بانک ها از بخشش سود و جرایم به دلیل نظارت های سختگیرانه نگرانی دارند، تصریح کرد: متاسفانه در بخشش سود و جرایم بانکی همیشه شائبه رانت و فساد وجود دارد، از اینرو بانک ها با ترس با مشتری خود صلح می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وصول معوقات دست بانک ها برای انجام وظایف محوله را باز می کند، گفت: باید شرایط وصول این نوع دارایی ها از سوی بانک ها با تشکیل کمیته های صلح ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه کمیته های صلح باید میان بانک و مشتریان میان داری کرده و جلوی ضرر هر کدام از آنها را با سود حداکثری بگیرد، افزود: وجود چنین کمیته هایی با توجه به بالا بودن میزان معوقات بانکی لازم است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: یکی از راهکارهای مهم در زمینه افزایش دارایی های شبکه بانکی همین وصول معوقات است که متاسفانه با سخت گیری های انجام شده به نتیجه نمی رسد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها