دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

بفرمایید بانکداری ذهنی! تبدیل فکر به کلمه با مترجم ذهنی رایانه ای

24 خرداد 1401
بفرمایید بانکداری ذهنی! تبدیل فکر به کلمه با مترجم ذهنی رایانه ای

به گزارش بانک اول به نقل از تک اکسپلوریست، محققان با انجام این بررسی توانستند یک الگوریتم رمزگشایی جدید برای ذهن خوانی افراد و دسترسی بی واسطه به شبکه عصبی آنها بیابند.

 

برای انجام این بررسی دو ایمپلنت در ابعاد نخود که دارای ۹۶ آرایه میکروالکترودی است بر روی مغز یک داوطلب نصب شد تا فعالیت نورون های مغزی ثبت شود. از این طریق ضبط و ثبت کلمات انگلیسی که در ذهن این فرد جریان داشت، ممکن شد.

 

فعلا از این طریق شناسایی و استخراج کلمات ساده ای مانند درخت، خوب، شمال، برنامه و غیره از ذهن انسان ممکن شده و محققان امیدوارند بتوانند از این طریق در آینده یک مترجم ذهنی رایانه ای عرضه کنند که آنچه که در فکر فرد می گذرد را بلافاصله به جمله بدل کند یا از این روش در بانکداری و پرداخت الکترونیک استفاده کنند و مشتری یا کاربر با فکر کردن بتواند مبلغی را به حساب دیگر منتقل کند یا خدمتی را دریافت کند.

 

همچنین این دستاورد مهم علمی راه را برای ابداع الگوریتم های هوش مصنوعی جدیدی هموار می کند که بتوانند از پیچیده ترین افکار انسان رمزگشایی کنند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمود میرسیار
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اطلاعاتتون جامع و به روز میباشد و خیلی کاربردی هستند

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها