یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

معرفی کسبه پلاسکو به بانک مرکزی برای دریافت وام ۳۰۰ میلیونی

24 خرداد 1401
 معرفی کسبه پلاسکو به بانک مرکزی برای دریافت وام ۳۰۰ میلیونی

 به گزارش بانک اول به نقل از ایرنا، «مجتبی دورودیان» افزود: فهرست اسامی کسبه آسیب دیده پلاسکو برای بازگشایی پرونده دریافت وام سه میلیارد ریالی به بانک مرکزی ارسال شده است.
وی گفت: اتحادیه های صنفی، فهرست کسبه آسیب دیده را تهیه و پس از تایید اتاق اصناف ایران، به بانک مرکزی ارسال کردند.
این مقام صنفی با یادآوری مصوبه دولت مبنی بر اعطای وام به کسبه پلاسکو پس از استقرار و اسکان موقت، اعلام کرد: حدود 500 کسبه پلاسکو، برگه قراردادِ اسکان در مجتمع نور را در اختیار دارند.
وی ادامه داد: اکنون کسبه پلاسکو در حال تحویل واحدهای صنفی خود و آماده سازی ویترین های مغازه ها هستند.
رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان یادآورشد: برخی کسبه در حال تخلیه اجناس، گاو صندوق، چک و مدارک خود از قسمت شمالی ساختمان پلاسکو هستند.
وی با بیان اینکه فضای مجتمع نور برای برخی کسبه پلاسکو مناسب نیست، افزود: در طبقه همکف مجتمع نور، واحدهای صنفی و فروشندگان تجهیزات کامپیوتری قرار دارند، تعدادی از کسبه پلاسکو برای فعالیت در کنار آنان قرار می گیرند و کاسبی برای کسبه پوشاک پلاسکو کمی دشوار شود.
دورودیان در باره حضور کسبه پلاسکو در نمایشگاه های بهاره امسال نیز گفت: با هماهنگی های صورت گرفته، قرار است بخشی از کسبه آسیب دیده پلاسکو در نمایشگاه های بهاره امسال حضور داشته باشند.
«ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی روز سوم بهمن ماه در جریان بازدید از سانحه دیدگان ساختمان پلاسکو، از ارایه تسهیلات سه میلیارد ریالی به کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: تنفس یکساله برای بازپرداخت درنظر گرفته شده و پس از آن، این وام باید در سه سال تسویه شود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها