جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

از درگاه‌ کدام بانک‌ها با کارمزد کمتر پول جابجا کنیم؟

04 مهر 1401
از درگاه‌ کدام بانک‌ها با کارمزد کمتر پول جابجا کنیم؟

به گزارش بانک اول بانک مرکزی اوایل ماه گذشته از سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل) به‌عنوان یکی از سامانه‌های ملی پرداخت، بستری برای انتقال آنی الکترونیکی وجوه خُرد بین بانک‌های کشور بر اساس شماره حساب (شبا) در هر ساعتی از شبانه‌روز رونمایی کرد.

مشتریان بانک‌ها از طریق این سامانه می‌توانند مبالغ خرد را از یک شماره شبا به شماره شبای دیگر حساب دیگر به صورت آنی منتقل کنند که سقف انتقال وجه با استفاده از این روش در اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک ۱۰ میلیون تومان و در داخل شعب ۱۵ میلیون تومان است.

تراکنش‌هایی که از طریق این سامانه قابل انجام است، شامل تراکنش تعیین وضعیت درخواست پرداخت از سمت بانک ذی‌نفع، تراکنش پیگیری درخواست، تراکنش درخواست پرداخت از سمت بانک مبدا و تراکنش درخواست بازپرداخت یا برگشتی است.

بانک مرکزی، مزایای این سامانه را در کامزد کمتر از کارت به کارت، اتنتقال وجه آنی بین بانکی مبتنی بر حساب، کاهش وابستگی به کارت، پیگیری برخط تراکنش، سهولت انتقال و کارکرد ۷ در ۲۴ و بدون وقفه در تمام ایام سال اعلام کرده است.

در حال حاضر، امکان ارسال دستورپرداخت پل توسط تمام مشتریان از درگاه‌های ۲۳ بانک (حداقل در یکی از درگاه‌های شعبه، اینترنت و موبایل بانک‌های سامان، آینده، ملی ایران، صادرات ایران، دی، ایران زمین، اقتصادنوین، سرمایه، پاسارگاد، قرض الحسنه رسالت، گردشگری، توسعه تعاون، معاملات ریالی، خاورمیانه، شهر، صنعت و معدن، کشاورزی، ایران - ونزوئلا، قرض الحسنه مهر ایران، سینا، پارسیان، پست بانک و مسکن ) به مقصد ۲۷ بانک مقدور است و به مرور زمان این خدمت در تمام بانک‌های کشور عملیاتی می‌شود.

در این زمینه، دستور پرداخت پل در بانک‌های آینده، گردشگری و خاورمیانه فقط از طریق درگاه‌های موبایل، اینترنت بانک و شعبه امکان‌پذیر است و در بانک‌های سامان، صادرات، دی، سرمایه، صنعت و معدن، اقتصاد نوین، ایران ونزوئلا، سینا، مسکن و پارسیان از درگاه‌های موبایل و اینترنت بانک فعال است.

در معاملات ریالی، بانک پاسارگاد، کشاورزی هم از طریق درگاه‌های شعبه و اینترنت بانک امکان اتصال و دستور پرداخت در سامانه پل فراهم شده است.

در بانک توسعه تعاون و رسالت نیز فقط از طریق شعبه این امکان وجود دارد و مشتریان بانک‌های ملی، ایران زمین، شهر، مهر ایران و پست بانک فقط از طریق  اینترنت بانک می‌توانند امکان تراکنش پرداخت در سامانه پل را داشته باشند.

آخرین گزارش از وضعیت سامانه پل، حاکی از آن است که متوسط روزانه معادل ۷۰ میلیارد تومان تراکنش در این سامانه انجام می‌شود و در حال حاضر، بیش از ۴۴ درصد درگاه‌های موبایل، اینترنت و شعبه بانک‌ها به سامانه متصل شده‌اند.

 

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات