ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

معاون قوه قضائیه: رغبت تولیدکنندگان به دریافت وام بانکی شرایط صنعت را نامطلوب کرده است

24 خرداد 1401
 معاون قوه قضائیه: رغبت تولیدکنندگان به دریافت وام بانکی شرایط صنعت را نامطلوب کرده است

 به گزارش بانک اول به نقل از ایرنا، محمدباقر اُلفت روز پنجشنبه در همایش بررسی چالش های حقوقی و قضائی کارگر و کارفرما در اصفهان افزود: مشارکت و استفاده از سهامی باید جای خود را به استفاده از وام های بانکی بدهد زیرا مجموعه ای که از سهم و اوراق مشارکت استفاده می کنند نسبت به کیفیت و ارتقای فعالیت خود پاسخگوست اما مجموعه ای که از وام بانکی استفاده می کند نسبت به این موارد پاسخگو نیست .
معاون قوه قضائیه افزود: ارائه تسهیلات بانکی بلای جان تولید کشور شده است چون این نوع وام، سازندگان و تولیدکنندگان را مسئولیت پذیر نمی کند و هیچ بانکی تاکنون از یک مدیر مجموعه تولیدی نپرسیده است که مجموعه متبوع چرا تولید با کیفیت پایین دارد و یا برای تصاحب بازارهای جهانی تلاش نمی کند.
الفت با بیان اینکه تغییرات حوزه کسب و کار نیازمند حرکت جهادی است گفت: نباید در برابر تغییرات مثبت سرسختانه مقاومت کرد زیرا هم اکنون باید به فکر تغییرات مثبت در این عرصه باشیم و در صورت تعلل در آینده دنیا ما را به سمت تغییرات خواهد کشاند.
وی ادامه داد: هم اکنون بهترین زمان برای اظهارنظر و تغییرات اساسی در حوزه حقوقی مرتبط با کار و تولید است ولی در زمان ناچاری نمی توانیم تصمیم های سازنده و مثبت بگیریم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: دستگاه قضا پشتیبان خط دفاعی اقتصاد مقاومتی است و این مقاومت بر مبنای عقل و انصاف و تفسیر درست از قانون قرار دارد.
وی با اشاره به حقوق کارگران، کارفرمایان و نمایندگان دولت تصریح کرد: حمایت قوه قضائیه از همه عوامل عرصه کار و تولید است و این به معنای چرخش دستگاه قضائی به سمت گروهی خاص نیست.
الفت با بیان اینکه صنعت ما ریشه دار نیست ، خاطرنشان کرد: پیش ازاین صنعت ایران در حد مونتاژ بود و هم اکنون نیز در همین مرحله قرار داریم و این موضوع در زمان تحریم ها با بروز مشکلات فراوان نمایان شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به قانون کار و تولید که سال ها پیش تدوین شد، افزود: در آن زمان دیدگاه قانونگذار به سرمایه گذار، مانند سرمایه گذاران استکباری بود که زندگی اشرافی گری داشتند و نیروی کار را مورد بهره کشی و استثمار قرار می دادند.
وی افزود: اما این نگرش باید تغییر کند و جای خود را به دیدگاه عاقلانه و منصفانه به کارگران و کارفرمایان بدهد.
الفت با اعتقاد بر اینکه از نیروی کار و تولید در عرصه های سیاسی و انتخاباتی استفاده می شود، گفت: این امر باعث شده که تولید سوار بر سیاست شود و در برخی موارد با عوام فریبی کارگران ترغیب به انتخاب نامزدها با گرایشی خاص می شوند.
وی با بیان اینکه حمایت از کارگر در زمان ضعف تولید و صنعت بر عهده دولت است، گفت: در زمان رکورد اقتصادی و ضعف تولید، دولت باید از کارگر دفاع کند.
وی در پایان خواهان توسعه بیمه بیکاری برای حمایت از قشر کارگر در مواقع بحرانی شد.
نخستین همایش بررسی چالش های حقوقی و قضایی کارگر و کارفرما روز پنجشنبه در سالن بهار شهر دهق از توابع استان اصفهان برگزار شد.
این همایش یک روزه با هدف بررسی مبانی حقوقی در تولید، تفاسیر نادرست از قوانین کار و شرایط اصلاح آئین نامه ها و وضع قوانین جدید و کارآمد برپا شد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها