ﺳﻪشنبه, 1 خرداد 1403 2024,May

فروش سهام عدالت چه زمانی اجرایی می‌شود؟

24 خرداد 1401
فروش سهام عدالت چه زمانی اجرایی می‌شود؟

به گزارش بانک اول، علیرضا صالح در نشست خبری راهبری آزادسازی سهام عدالت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشمولان سهام عدالت در چه تاریخی می‌توانند نسبت به فروش خود در بورس اقدام کنند اظهار داشت: تا تاریخ هشتم خردادماه لیست مدیریت سهام عدالت با دو روش مستقیم و غیرمستقیم تعیین می‌شود.

وی افزود: هشتم خردادماه روز پنجشنبه است و تمام تلاش ما این است تا پایان ساعت کاری روز شنبه دهم خردادماه لیست کامل را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارائه دهیم.

رییس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: از این تاریخ به بعد درباره سایر امور مانند امکان فروش سهام، شورای عالی بورس تصمیم‌گیری می‌کند و زمان بندی‌ها مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: البته تاکید رهبری و ریاست جمهوری این است که هر چه سریع‌تر این اقدامات انجام شود و افراد بتوانند با سرعت نسبت به سهام عدالت خود تصمیم بگیرند.

توصیه به دارندگان سهام

همچنین مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: توصیه ما به مشمولان سهام عدالت این است که سهام خود را نگهداری کنند تا از منافع آتی آن بهره‌مند شوند.

فهیمی با اشاره به انتخاب دو روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت برای مدیریت سهام خود اظهار داشت: افراد اگر قصد نگهداری از سهام خود را دارند لازم نیست کاری را انجام دهند و برای اطلاع از جزئیات می‌توانند به سامانه سازمان خصوصی سازی به آدرس SE.NEFA.IR مراجعه کنند.

وی ادامه داد: افراد اگر قصد تملک مستقیم دارایی‌ها را دارند باید اعلام کنند و در غیر این صورت نسبت به بروزسازی اطلاعات خود به ویژه شماره تماس در سامانه اقدام کنند تا اقدامات بعدی به آنها به صورت مستقیم اطلاع‌رسانی شود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به مشمولان سهام عدالت گفت: نزدیک به 50 میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند که برای 35 میلیون نفر از آنها که مشخصات هویتی آنها قابل تایید بوده کد بورسی صادر کرده‌ایم و افرادی که از گذشته شماره شبای خود را به سازمان خصوصی سازی ارسال کرده بودند توانستند کد بورسی دریافت کنند. البته باید تاکید کنم هنوز هیچ دارایی در کد بورسی وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در این فرآیند متحول خواهد شد نحوه احراز هویت است که به این زودی خبرهای خوبی در این باره خواهیم داد. وی گفت: پس از پایان فرصت یک ماهه برای تعیین روش مستقیم و غیرمستقیم مدیریت سهام اعلام می‌کنیم که مشمولان برای دسترسی به میزان دارایی‌های خود و حجم ارزش روزانه و نحوه دسترسی و حضور در مجامع چه اقداماتی باید انجام دهند.

فهیمی با تاکید بر اینکه سهام عدالت برای نفروختن است گفت: توصیه ما به مشمولان سهام عدالت این است که سهام خود را نگهداری کنند تا از منافع آتی آن بهره‌مند شوند./ایلنا

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها