پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

به ۴ دسته از کارگران، بیمه بیکاری تعلق نمی‌گیرد

24 خرداد 1401
 به ۴ دسته از کارگران، بیمه بیکاری تعلق نمی‌گیرد

به گزارش بانک اول، حمید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی اظهار کرد: با توجه به قانون بیمه بیکاری به ۴ دسته از کارگران و کارمندان بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.

او با بیان اینکه کارگرانی که ترک کار می‌کنند و کارگرانی که استعفا می‌دهند و از محل کار خارج می‌شوند مشمول دریافت بیمه بیکاری نیستند، گفت: کارگری که قبل از انقضای مدت قرارداد، مدت قرارداد را به اتمام برساند و با کارفرما تسویه حساب کند و قطع همکاری صورت می‌گیرد مشمول دریافت بیمه بیکاری نیست.

حاجی زاده افزود: همچنین پرسنل و کارگرانی که در کارهای پروژه‌ای مشغول به کار هستند، بیمه بیکاری دریافت نمی‌کنند.

این کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی افزود: در قانون بیمه بیکاری صراحتا اشاره شده بیکار کسی که به صورت غیر ارادی از کار بیکار شده است./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.
بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سلطان غریبی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اینقدر کشش میدن تا مثل وام مازاد کرونا متوقف بشه.وام مازاد کرونادر گفتن فقط به یک نفره ها نمیدن حالا فقط از پنج نفر به بالا میدن همه ی حرفا وقولاشون چهل ساله اینجوری بوده.بیمه ی بیکاری هم همینطوره فقط از مردم پول میگیرن

اردشیر ژهماسبب
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام متاسفانه چند سالی سازمان تامین اجتماعی واداره کار با دستکاری واضافه نمودن پرانتزی در مقرراتافرادی که مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند شاغلین در پروژه ها را از مشمول ریافت بیمه بیکاری نمی دانند این در حالی است که ۳درصد حق بیمه بیکاری از آنها دریافت میشود واز همه مهمتر چه کسانی از آنها واجد شرایط هستند انهایی که در این شرایط نیاز به حمایت اداره کار دارند جای تأسف دارد که مسیولین حوزه کار و رفاه خود را به خواب زده اند سازمان تامین به اصطلاح اجتماعی نیز مانند بانک ها فقط مسول تامین کارکنان خود هستند و بقیه مردم میبایست خزانه آنها پر کنند تا دولت نیز دست در جیب آن سازمان داشته باشد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها