ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

کشف ۱۰ میلیاردی سنگهای تزئینی ساختمانی قاچاق در جنوب تهران

24 خرداد 1401
کشف ۱۰ میلیاردی سنگهای تزئینی ساختمانی قاچاق در جنوب تهران

به گزارش بانک اول سرهنگ علی ولیپور گودرزی با اشاره به کشف 10 میلیارد تومانی سنگهای تزئینی ساختمانی قاچاق، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی اطلاع از دپوی کالای قاچاق از نوع سنگ خارجی در انبارهای شورآباد، عوامل عملیاتی این پلیس به انبار موصوف اعزام شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افرود: با حضور مأموران این پلیس در انبار مذکور مشاهده شد مقادیری کالا از نوع سنگ خارجی محصول کشور ایتالیا حدودا به متراژ 33 هزار متر مربع در این انبار دپو شده است.

وی تصریح کرد: از متصدی انبار درخواست اسناد و مدارک مثبته گمرکی شد که وی اعلام کرد کالاها مدت دو ماه است توسط فردی به این انبار منتقل شده و هیچگونه سندی مرتبط با کالا به وی تحویل نشده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مالک کالا در محل حاضر شد و قادر به ارائه مدارک گمرکی نبود، گفت: در نهایت متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی پایتخت منتقل شد.

گودرزی با بیان اینکه  کارشناسان ارزش ریالی اموال قاچاق شده را  100 میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، از هموطنان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق یا احتکار کالا موضوع را به مرکز فوریتهای پلیسی 110 اطلاع دهند.

اخبار مرتبط
در این باره کاربری با انتشار تصویر زیر نوشت: عجیب‌ترین جنس ممکن را در آمازون دیدم! ۱۰ اسکناس ۱۰ هزار تومانی، ۷۹ دلار (تقریباً سه میلیون و پانصد هزار تومان) و ۱۰ تراول ۵۰ هزار تومانی ۲۱۰ دلار ( تقریباً نه میلیون و پانصد هزار تومان) قیمت خورده است. این کاربر توئیتری در انتها به شوخی نوشت: به نظر افرادی که نوروز در ایران بودند و عیدی گرفتند بعد از برگشتند، سعی در درآمدزایی دارند.
بر اساس اعلام برخی فعالان اقتصادی، در روزهای اخیر موضوع صدور کد هشت رقمی ثبت سفارش از سوی سامانه جامع تجارت با اختلاف مواجه شده است. این موضوع از سوی صاحبان کالا به دستگاههای متولی منتقل شده و پیگیری ها برای رفع این اختلال ادامه دارد.
طبق آنچه قانون ما را مکلف کرده، ۹۰ درصد سوخت‌گیری در حوزه بنزین و ۹۵ درصد در حوزه نفت‌گاز، باید از کارت سوخت شخصی باشد و به همین دلیل به این سمت حرکت کرده‌ایم و در خردادماه کاملا عملیاتی می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات