چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

سرمایه‌ کارگران در جاهای دیگری خرج می‌شود/هیچ فریادرسی جز خدا نداریم

24 خرداد 1401
سرمایه‌ کارگران در جاهای دیگری خرج می‌شود/هیچ فریادرسی جز خدا نداریم

به گزارش بانک اول پس از برآورده نشدن درخواست بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر اجرای کامل طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران صبح امروز -6 بهمن ماه- بازنشستگان استان با برگزاری تجمعی مسالمت آمیز خواستار رسیدگی به خواسته‌هایشان شدند.

بازنشستگان علاوه بر درخواست مجدد اجرای کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با سایر صندوق‌های بازنشستگی، به مسئولان وزارت رفاه و سازمان تأمین اجتماعی نسبت به شرایط معیشتی و همچنین حقوق اعتراض کردند.

یکی از  کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستان ارومیه در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: متاسفانه توجهی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌شود و اگر اقدامات موثری انجام می‌شد، نیازی به برگزاری این تجمع نبود.

یکی دیگر از بازنشستگان حاضر در این تجمع نیز گفت: اعتراض ما به این است که چرا در حق ما بازنشستگان که بعد از ۳۰  سال کار و تلاش اکنون بازنشسته شده‌ایم، تبعیض می‌شود؟

او ادامه داد: در مقایسه با سایر بازنشستگان کشوری و لشکری و به ویژه بازنشستگان  داخل سازمان تامین اجتماعی، حق ما نادیده گرفته شده است.

او با انتقاد از محدود کردن دریافتی‌ها و بلوکه کردن سرمایه به حق بازنشستگان در سازمان، خاطرنشان کرد: اعتراض ما به انتفاع نزدیکان دولت از سازمان تامین اجتماعی است. ما بازنشستگان تامین اجتماعی در این مقطع زمانی که مشکلات اقتصادی و تورم بیش از اندازه وجود دارد و هزینه‌ها کفاف نمی‌کند، هیچ کمک، یاور و فریادرسی جز خداوند نداریم.

این بازنشسته  در ادامه گفت: نه دولت و نه سازمان ما را حمایت نمی‌کند، درحالی‌که یک عمر پول ما را گرفته‌اند و به‌جای اینکه در این ایام پیری به یاری ما برسند، سرمایه‌  ما در جاهای دیگری خرج می شود.

او در پایان تاکید کرد: ما بازنشستگان حاضر در تجمع امروز نمایندگان ۴۰هزار بازنشسته تأمین اجتماعی آذربایجان غربی هستیم سفره های ما روز بروز کوچکتر می‌شود و ما شرمنده خانواده خود هستیم.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها