یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

جدیدترین خبر از افزایش حقوق کارگران / افزایش ۲۵ درصدی حقوق چقدر محتمل است؟

24 خرداد 1401
جدیدترین خبر از افزایش حقوق کارگران / افزایش ۲۵ درصدی حقوق چقدر محتمل است؟

به گزارش بانک اول شورای عالی کار باید با حضور نمایندگان سه گروه کارگران، کارفرمایان و دولت برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده تصمیم‌گیری کند. طبق قانون کار، حقوق کارگران براساس میزان تورم سالانه و سبد معیشت خانوار محاسبه می‌شود.

طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران، در پایان دی تورم ۱۲ ماهه به بیش از ۳۲ درصد رسید. بر این اساس یکی از سناریو‌های افزایش حقوق کارگران محاسبه آن براساس نرخ تورم حدود ۳۰ درصد است.

اما رقمی که شاید متحمل‌تر به نظر برسد این است که حقوق کارگران همانند کارمندان ۲۵ درصد افزایش یابد. اما نماینده کارگران در شورای عالی کار معتقد است که افزایش حقوق کارگران هم‌پای کارمندان نمی‌تواند درست باشد.

علی خدایی در این خصوص به تجارت‌نیوز می‌گوید: به هیچ عنوان حقوق کارگران نمی‌تواند همانند کارمندان افزایش یابد. چرا که ساختار حقوق کارمندان از کارگران بالاتر است و نمی‌توان یک درصد مشترک را اعلام کنیم. همچنین با توجه به مزایایی که کارمندان دولت دارند نمی‌توان افزایش حقوق آنها را برای کارگران ملاک قرار دارد. از همه مهم‌تر برای تعیین میزان افزایش حقوق کارگران قانون مستقل وجود دارد.

او در ادامه عنوان می‌کند: میزان افزایش حقوق کارگران از ۲۵ تا ۴۰ درصد اعلام می‌شود اما تا به امروز در جلسات شورای عالی کار به هیچ عنوان عددی اعلام نشده است. همچنین اعداد و ارقامی که تاکنون برای میزان افزایش حقوق کارگران اعلام شده به هیچ عنوان مورد تایید گروه کارگری نیست.

به گفته نماینده کارگران، کمیته دستمزد درباره هزینه سبد معیشت کارگران هنوز به جمع‌بندی نرسیده است. در جلسه قبلی این کمیته نیز مقرر شده که مرکز آمار ایران یک سری اطلاعات را در مورد سبد معیشت ارائه دهد. در جلسه آینده قرار است این ارقام جمع‌بندی و امیدواریم نهایی شود.

خدایی در پایان خاطر نشان کرد: اعدادی که تا به حال گفته شده اغلب برگرفته از گروه‌های مستقل کارگری است.

اخبار مرتبط
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها