یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

وام اجاره ۵۰ میلیونی افزایش می‌یابد؟

24 خرداد 1401
وام اجاره ۵۰ میلیونی افزایش می‌یابد؟

به گزارش بانک اول، شیوع کرونا و محدودیتهای کسب و کار و تعطیلی مشاغل باعث شد یک وام جدید به وامهای بانکی کشور اضافه شود. وام ودیعه مسکن سال گذشته از طرف وزارت راه و شهرسازی به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شد و با تصویب آن مستاجران می توانند برای پرداخت رهن خانه ای که اجاره می کنند، وام بگیرند.

مبلغ این وام در تهران ۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد است که به مستاجر پرداخت می شود. البته کل مبلغ بعد از اتمام قرارداد اجاره به بانک مسترد می‌شود.

با این اوصاف و با ادامه بیماری کرونا و ادامه محدودیتهای کسب و کار، شنیده می شود محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده، وام کمک ودیعه اجاره و تمدید اجاره‌ها به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شده که در این‌باره ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 

البته هنوز او توضیحات بیشتری درباره مبلغ وام اجاره در سال جاری ارایه نداده اما احتمال افزایش ارقام وجود دارد و ممکن است مبلغ وام اجاره ۵۰ میلیونی در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند.

 

نحوه بازپرداخت این وام به این شکل است که در روش اول، گیرندگان وام می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند. در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلانشهرها ۳۲۰ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

اخبار مرتبط
وام مسکن ایثارگران، وامی است که به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. از شرایط اصلی این وام، ایثارگر بودن متقاضی است، همچنین مبلغ این وام باتوجه به شهر محل زندگی متقاضی بین ۳۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد.
افرادی که شرایط دریافت وام 200 میلیون یا 5 میلیارد تومانی طرح پذیرنده بانک ملی را دارند باید جواز و پروانه کسب را به یکی از شعب این مجموعه ارائه بدهند. در صورتی که فردی این وام را در قالب قرارداد قرض الحسنه دریافت کند، آن را با کارمزد چهار درصدی می‌گیرند. اما اگر این وام در قالب قرارداد مرابحه اعطا شود، سود آن 23 درصد خواهد بود. سقف مدت زمان پرداخت اقساط این تسهیلات به 36 ماه می‌رسد.
در عین حال تمامی دارندگان حساب قرض الحسنه پس انداز نیک همانند سایر حسابهای قرض الحسنه پس انداز، تا پایان مهلت جشنواره یعنی پایان خردادماه ۱۴۰۳ می توانند در قرعه کشی ۱۰۰۱ جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی شرکت کنند.
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محسن احمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این دروغه که اقساط بازپرداخت سی وشش ماهه درشهرستان 160000تومان است خودم این وامو دریافت کردم چهارصدونودوهشت هزارتومان قسط پرداخت میکنم در صورت عقب افتادن سریعا 5500 کسر میکنن هزینه اخطار معلوم نیست چیکارمیکنن

سامان جواهری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خیلی خوبه فقط ضامنم میخواد...؟؟؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها