یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

انسولین قلمی سهمیه‌ای را چگونه ثبت نام و دریافت کنیم؟

24 خرداد 1401
انسولین قلمی سهمیه‌ای را چگونه ثبت نام و دریافت کنیم؟

به گزارش بانک اول، در روزهای اخیر بحث کمبود انسولین قلمی دوباره به صدر اخبار مورد توجه بیماران دیابتی بازگشته است. برخی مسئولان علت کمبود این دارو را توزیع نامناسب وزارت بهداشت می دانند و برخی دیگر نیز معتقدند به دلیل واردات این دارو با ارز دولتی ، قیمت انسولین قلمی برای واردکنندگان بسیار پائین تمام می شود و همین موضوع انگیزه ای شده است که برخی واردکنندگان این دارو را بعد از وارد کردن به کشور مجددا به صورت قاچاق ، صادر کنند.

به هر شکل برای رفع مشکل بیماران دیابتی تمهیداتی برای ثبت نام و دریافت انسولین به صورت سهمیه ای اعلام شده است. در اطلاعیه وزارت بهداشت آمده است؛ بیماران با مراجعه به مراکز دیابت منتخب در هر استان یا معاونت های درمان دانشگاه علوم پزشکی استان محل سکونت اقدام به ثبت اطلاعات خود و دریافت حواله الکترونیک انسولین قلمی در سامانه مدیریت بیماری های نادر (RDA) نمایند.

 

جزئیات نحوه دریافت حواله الکترونیکی انسولین قلمی

بنابر اعلام وزارت بهداشت دسترسی به آمار بروز بیماران دیابتی دریافت کننده انسولین قلمی جهت برآورد دارو و خدمات مورد نیاز این بیماران همواره از دغدغه های وزارت بهداشت بوده، لذا از تاریخ ۴/۲/۱۴۰۰ طرح رجیستری (سرشماری) این بیماران در سامانه “مدیریت بیماری های نادر (RDA)” آغاز شده است. از قابلیت های مهم این سامانه عدم امکان ثبت سهمیه تکرای برای یک کدملی به طور همزمان در دو دانشگاه علوم پزشکی استان است.

در این طرح اطلاعات تمامی بیماران مصرف کننده انسولین قلمی ثبت و حواله انسولین بدون درج داروخانه صادر می شود. در نتیجه بیمار هر ماه با در دست داشتن نسخه دارویی و مراجعه به داروخانه محدوده سکونت می تواند نسبت به دریافت سهمیه انسولین خود اقدام نماید.

وزارت بهداشت از  بیماران دیابتی درخواست کرده است با مراجعه به مراکز دیابت منتخب در هر استان/ شهر و یا معاونت های درمان دانشگاه علوم پزشکی استان محل سکونت اقدام به ثبت اطلاعات خود و دریافت حواله الکترونیک انسولین قلمی در سامانه مدیریت بیماری های نادر (RDA) نمایند.

اخبار مرتبط
متخصصان با توجه به غذاهایی که هوس می‌کنید به شما می‌گویند که بدن شما به چه چیزهایی نیاز دارد
روابط عمومی سازمان غذا و دارو از مردم خواست در صورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور در اسرع وقت موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.
- ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیمو رنده شده منجمد را در ماست طبیعی بدون شکر بگنجانید. - برای ناهار، ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیموی رنده شده منجمد را به سالاد خود اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری اسفناج، آجیل، پنیر تازه، چند تکه ماهی سالمون و مقداری گوجه گیلاسی به آن اضافه کنید.
دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد؛ الکلی و غیرالکلی. بیماری کبد چرب، سلامتی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و یکی از علل اصلی نارسایی کبد به شمار می‌رود. بیماری کبد چرب غیرالکلی بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که چاق هستند، سبک زندگی غیرفعالی دارند و مقدار زیادی مواد غذایی فرآوری شده مصرف می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها