چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۱ خرداد / روند نوسانی در بازار طلا ادامه دارد

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۱ خرداد / روند نوسانی در بازار طلا ادامه دارد

به گزارش بانک اول در بازار امروز انس جهانی طلا در کانال ۱۹۰۰ دلار باقی ماند. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۸۳ هزار تومان رسید.

نادر بذرافشان، دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا به افزایش سه دلاری انس جهانی طلا در بازار امروز اشاره کرد و توضیح داد: در بازار دیروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی، انس طلا تغییری نکرد اما در بازار داخلی به دلیل افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا افزایش یافت.

او در ادامه گفت: افزایش انس جهانی، نوسانات نرخ ارز و خبرهای سیاسی موثر در بازار امروز طلا و سکه موجب کاهش قیمت طلا و سکه شد.

بذرافشان درباره کاهش قیمت طلا در بازار امروز گفت و توضیح داد که در بازار دیروز با افزایش تقاضا قیمت طلا کمی افزایش یافت، اما در بازار امروز کاهش تقاضا و نرخ ارز همراه بود.

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا درباره آینده بازار طلا معتقد است اگر درصد نوسانات انس جهانی و نرخ ارز زیاد نشود، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با روند تعادلی و در همین محدوده قیمتی ادامه می‌دهد.

نادر بذرافشان عقیده دارد اگر اخبار سیاسی خاصی در روزهای آینده منتشر نشود و در مقابل انس جهانی و نرخ ارز نوسانات زیادی نداشته باشد، قیمت طلا در محدوده فعلی باقی می‌ماند.

قیمت سکه طرح قدیم ده میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ده میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد.

اخبار مرتبط
هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۴۴ (دو هزار و سیصد و چهل و چهار) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۶ درصدی داشته است.
اکثراقتصاددانان مورد نظر رویترز اظهار کردند که فدرال رزرو احتمالا دو بار در سال جاری، از ماه سپتامبر، نرخ بهره اصلی خود را کاهش خواهد داد. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.
هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران در مقایسه با روز گذشته ۵ هزار تومان کاهش قیمت داشت و به سه میلیون و ۳۴۵ هزار تومان رسید. بهای هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۴۷ دلار رسید که نسبت به آخرین روز کاری گذشته هفته میلادی (جمعه) ۱۳ دلار افت را تجربه کرده است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای اعلام کرد که ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت صرفا شامل وارادات، صادرات و تولیدکنندگان طلا از معادن می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها