جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

ارائه خدمات گواهی پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی سیستمی شد

24 خرداد 1401
ارائه خدمات گواهی پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی سیستمی شد

به گزارش بانک اول به نقل از ایلنا، با پیگیری و همت  اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و مدیریتی با حضور نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی و شهرداری تهران، ارائه خدمات مربوط به گواهی پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی سیستمی شد.

بر این اساس به منظور جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف در ارائه مدارک و جعل یا سوء استفاده احتمالی از اسناد مربوطه و همچنین گسترش خدمات الکترونیک با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به شهروندان محترم تهرانی، دستورالعمل مربوط به ارائه سیستمی خدمات اعلام عوارض و تأیید وصول فی مابین سازمان تأمین اجتماعی و شهرداری تهران، به مناطق 22گانه ابلاغ شد.

بر مبنای این دستورالعمل؛ از ابتدای سال 1400، اعلام عوارض مشمول حق بیمه کارگران ساختمانی به صورت سیستمی و غیرحضوری انجام می‌شود، لذا ارائه نامه به صورت فیزیکی از سوی مودیان به سازمان مربوطه، از تاریخ مذکور فاقد موضوعیت است.

همچنین به منظور ایجاد ارتباط سیستمی کامل دو طرفه برای اعلام و وصول عوارض مشمول، ارائه خدمات مذکور از ابتدای خرداد ماه 1400، از طریق وب سرویس مربوطه در سامانه شهرسازی در قسمت «مشخصات پرداخت عوارض تأمین اجتماعی» قابل رویت است.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، لازم به ذکر است اعلام و وصول عوارض حق بیمه در درخواست صدور گواهی، جهت پرونده‌های مشمول، در دست اقدام می‌باشد که به محض راه اندازی اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط
رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.
بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها