دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

آخرین آمار از معاملات اوراق بدهی (۲۶ تیر) + نمودار

24 خرداد 1401
آخرین آمار از معاملات اوراق بدهی (۲۶ تیر) + نمودار

به گزارش بانک اول حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه نسبت به آخرین روز معاملاتی با ۵۲ درصد افزایش به ۲۲۱ میلیارد تومان رسید. این معاملات روی ۳۱ نماد اخزا و ۹ نماد اراد انجام شد.

حجم معاملات عمده اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه به ۱۵.۵ هزار میلیارد تومان رسید که احتمالا به اجرای عملیات اعتباردهی (مساعدتهای آماده) توسط بانک مرکزی مربوط می‌شود. متوسط نرخ بازار بین بانکی در هفته گذشته به ۱۸.۳۱ رسید که نسبت به هفته قبل تر ۳.۶ دهم درصد افزایش را نشان می‌دهد. این تحولات نشان می‌دهد که اقدامات بانک مرکزی در جلوگیری از تزریق نقدینگی/ذخایر در بازار بین بانکی تا حدودی موثر بوده است.

 

بررسی منحنی بازده استخراج شده از نمادهای اخزا نشان می‌دهد که نرخ‌های بازده کوتاه مدت نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایشی بودند. نرخ اوراق با سررسید یک سال با یک دهم درصد افزایش به ۲۱.۵۷ درصد رسید. نرخ بازده اوراق با سررسید دو سال با یک دهم درصد افزایش به ۲۱.۷۲ ذرصد رسید. اما نرخ بازده اوراق با سررسید سه سال با یک و دو دهم درصد کاهش به ۲۱.۲۰ درصد رسید. نرخ بازده اتی در سال دوم نیز با یک دهم درصد افزایش به ۲۱.۸۷ درصد رسید.

اوراق+نمودار

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها