دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

تخفیف بیمه شخص ثالث قابل انتقال به شخص یا خودروی دیگر است

24 خرداد 1401
تخفیف بیمه شخص ثالث قابل انتقال به شخص یا خودروی دیگر است

به گزارش بانک اول سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار کرد:تخفیف بیمه شخص ثالث متعلق به مالک وسیله نقلیه است و هر فرد به راحتی می‌تواند آن را به خودرو جدید یا حتی همسر یا فرزند خود منتقل کند.

وی افزود:با توجه به اینکه تعدادی پلاک‌های فک شده در انبار داشتیم، با هماهنگی‌های انجام شده تمامی پلاک‌های فک شده در انبار آزاد شدند.هر شخصی که پلاکی در انبار دارد پلیس به مدت ۱ سال آن پلاک را به امانت نگه می دارد و پس از گذشت این مدت به صورت اتوماتیک پلاک به متقاضی جدید واگذار می‌شود .

وی  درباره شایعه حذف تخفیف بیمه شخص ثالت گفت:این اخبار شایعه است و تخفیف بیمه متعلق به مالک وسیله نقلیه است و طبق مقررات بیمه، تبصره ۱ ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث آیین نامه‌های اجرایی در مورد نحوه تخفیف و تخصیص بیمه مالکین وسیله نقلیه موتوری زمینی می توانند سابقه تخفیف عدم خسارت را که در پلاک قبلی داشتند به پلاک جدید انتقال دهند.

سرهنگ جهانی گفت: اما این انتقال فقط برای خودروهای سواری به سواری، وانت به وانت و موتور سیکلت به موتور سیکلت است، با توجه به سابقه پلاک‌ها و تخفیف های بیمه‌ای برای مدت نامحدود در بانک‌های اطلاعاتی پلیس، بیمه و شرکت‌های مرکزی موجود است، به محض واگذاری پلاک، پلاک‌های قدیمی هیچ عنوان سوابق بیمه‌ای و رانندگی آن از بین نمی رود و افراد می‌توانند از آن سوابق بهره‌مند شوند.

سرهنگ جهانی بیان کرد:افرادی که از خودروسازی‌های داخلی مانند سایپا و ایرانخودرو اقدام به خرید خودرو می‌کنند، پلاک‌های قدیمی موجود در انبارشان به آن‌ها تعلق نمیگرد و به دلیل اینکه سرعت تحویل خودرو بالا برود پلاک جدیدی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد و تمامی تخفیفات قبلی به خودرو جدید منتقل می‌شود.

گفتنی است؛دیروز در شبکه‌های اجتماعی شایعه شده بود که با تغییر یا تعویض پلاک تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو‌ها حذف می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها