دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

اولویت‌های جدید نظام بانکی/ افزایش سرمایه بانک‌ها

24 خرداد 1401
اولویت‌های جدید نظام بانکی/ افزایش سرمایه بانک‌ها

 به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا اکبر کمیجانی دیشب  در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در مورد موسسات غیرمجاز گفت: مشکل موسسات غیرمجاز، مشکل دولت یازدهم نبوده بلکه مشکل دولت‌های گذشته است.

وی افزود: بانک مرکزی به کمک دولت و مجلس در سال ۸۳ قانون بازار غیرمتشکل را تدوین کرد، اما حدود یک سال و نیم این قانون رها شود و از همان سال ها موسسات غیرمجاز رشد کردند.

کمیجانی تاکید کرد: حمایت های دولت و مجلس و مسئولین نظام به مدیران فعلی بانک مرکزی این جرات را داد که با این مشکل مقابله کنند و تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز از بزرگترین افتخارات دولت یازدهم بوده است.

قائم مقام بانک مرکزی ادامه داد: اقداماتی از قبیل اصلاح ساختاری نظام بانکی، ساماندهی بدهی های دولت و رونق بخشی بازار سرمایه از اواسط دولت یازدهم کلید خورد و تدابیر در این زمینه ها اندیشیده شده و راهکارها دیده شده، اما تنگناهای مالی دولت مانع اجرای کامل اقدامات شده است.

وی تاکید کرد: افزایش سرمایه بانک ها، اصلاح ترازنامه و کنار رفتن دارایی‌های منجمد از اقداماتی است که باید انجام شود که به دلیل تنگناهای مالی از سرعت اصلاح کاسته شده است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات