ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

برنامه‌ دولت برای حمایت از بورس چیست؟

24 خرداد 1401
برنامه‌ دولت برای حمایت از بورس چیست؟

به گزارش بانک اول روز دوشنبه شاخص بورس با رشد ۲۱ هزار و ۳۶۱ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۶۱ هزار و ۴۰۶ واحد قرار گرفت. البته هنوز تا اعلام تغییر روند بازار خیلی فاصله هست، چرا که به نظر می‌رسد افزایش دیروز در نتیجه نشست اخیر در وزارت اقتصاد بوده و هنوز معلوم نیست تا کی و کجا ادامه داشته باشد. ولی چیزی که تا اینجا به نظر می‌رسد، ظاهرا اراده دولت بر تقویت بازار سرمایه خواهد بود.

سید احسان خاندوزی در این جلسه اظهار کرد: «برنامه ما پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد و حذف قیمت‌گذاری‌های مضر به بازار در صنایع بورسی است و به‌زودی زود خبر تغییر نظام قیمت‌گذاری خودرو توسط وزارت صمت منتشر خواهد شد.»
وی افزود: «من به‌دنبال پیش‌بینی‌پذیرکردن نرخ‌های کلیدی اقتصاد و بالطبع بورس هستم تا نااطمینانی از بازار زدوده شود. در گذشته برای تغییرات مکرر قیمت خوراک و نرخ تسعیر ارز بانک‌ها و قواعد پالایشی‌ها و فراخوان عموم به سهامداری مستقیم‌اشتباهات بزرگی صورت گرفته است که باید با همکاری وزارت‌های نفت و صمت و بانک مرکزی و سازمان بورس شاهد کاهش این‌اشتباهات و ایجاد اطمینان در بازار باشیم. برای اعتمادآفرینی در حال اجماع‌سازی با وزارت‌های نفت و صمت و بانک مرکزی هستیم تا آنجا هم خبرهای امیدبخشی به اقتصاد منتقل کنیم.»

روزنامه کیهان

اخبار مرتبط
معامله گران در بورس تهران با انجام ۳۵۷ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به حدود ۳۹ هزار میلیارد ریال رسید و در نتیجه آن، حدود ۷ میلیارد و ۳۸۳ میلیون سهم معامله شد.
در این روز به ترتیب نماد‌های فارس، فملی، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.
شاخص کل بازار سرمایه در ادامه روند کاهشی هفته اخیر، امروز(شنبه) هم ۰.۴۹ درصد منفی شد و شاخص هم وزن نیز ۰.۶ درصد افت کرد و در کانال ۷۳۳ هزار واحدی قرار گرفت.
اگر به دنبال کسب سودآوری بیشتری بوده و روی ماهیانه و قطعی بودن رقم آن در یک ماه، پافشاری ندارید، سودآوری در بازار بورس زمینه بیشتری دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها