دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند

24 خرداد 1401
 کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند

به گزارش بانک اول میرهاشم موسوی، سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تصویب نهایی طرح اصلاح ماده (۵) بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی، اظهار کرد: مخاطرات و آسیب‌های شغلی کارگران ساختمانی به لحاظ حوادث، بیماری‌ها و ازکارافتادگی، دغدغه مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی در لزوم توسعه پوشش بیمه‌ای این قشر شریف و زحمتکش است.

او افزود: با توجه به اولویت‌ها و برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی در حمایت از کارگران به ویژه این قشر معزز تعاملات و رایزنی‌های گسترده این سازمان با نمایندگان مجلس منجر به تقدیم طرح اصلاح ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی به مجلس شورای اسلامی شد و متعاقب آن در سیر تقنین این طرح در کمیسیون اصلی (اجتماعی)، سازمان تأمین اجتماعی با حضور کارشناسی مؤثر موفق به جلب نظر نمایندگان و ذینفعان شد و خوشبختانه پس از جلسات متعدد سرانجام طرح در جلسه شانزدهم آبان کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید.

موسوی در ادامه گفت: بر اساس سازوکار پیش‌بینی شده برای رفع چالش‌های اجرایی این قانون علاوه بر اینکه پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی حائز شرایط، مشمول سقف و محدودیت به لحاظ تعداد نخواهد نشد، سازوکار تأمین منابع مالی اجرای این قانون نیز بر اساس ساخت و ساز در مناطق روستایی و شهری نیز تعدیل شد.

 

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی ضمن تشکر و قدردانی ویژه از اعضا محترم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: با حمایت و پشتیبانی قاطبه نمایندگان محترم، این اصلاحیه به تصویب نهایی نمایندگان در صحن علنی مجلس نیز برسد.

مهر

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها